مدير كل دفتر آمار و فرآوري داده هاي وزارت صنعت ، معدن و تجارت از الكترونيكي شدن فرآيندهاي معدني و امکان دسترسی به آمار دقیق حوزه معدن طی 6 ماه آینده خبر داد.

مهدی نیازی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه تا پايان سال جاري فرآيند ثبت محدوده هاي معدني و انتخاب محدوده هاي معدني و فرآيندهاي مربوط، در سيستم GIS تحت وب صورت مي گيرد افزود: تا آخر سال عمده خدمات مورد نياز متقاضيان امور معدن از نقطه درخواست اكتشاف تا بعد از صدور پروانه بهره برداري هم به صورت الكترونيكي پياده سازي مي شود.

وي افزود: در نظر است تا اطلاعات حوزه معدن به تفكيك محصولات معدني مشخص و برمبناي آن فرآيندهاي حوزه معدن كه تاكنون به صورت كاغذي بود به صورت الكترونيكي انجام شود.

نیازی با بیان این‌که هم‌اکنون ارائه خدمت به واحدهای صنعتی و معدنی صرفا با داشتن شناسه کسب و کار از سوی واحد امکان‌پذیر است، افزود: قرار است به زودی زون‌های معدنی به صورت نقشه در اختیار متقاضیان فعالیت‌های معدنی قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند مناطق بدون معارض را جهت انجام فعالیت‌های خود انتخاب کنند.

وی افزود: فاز نخست قرارگیری زون‌های معدنی بدون معارض روی فضای مجازی از اواخر امسال آغاز می‌شود.

نيازي همچنين از تعامل وزارت صنعت ، معدن و تجارت با ساير دستگاه ها از جمله منابع طبيعي و يكپارچه سازي لايه هاي اطلاعاتي با تكميل سسيستم الكترونيكي خبر داد.

مدير كل دفتر آمار و فرآوري داده هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت  با اشاره به سيستم بهين ياب و درگاه خدمات الكترونيكي صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: در حوزه صنعت هم با تكميل الكترونيكي همه فرآيندهاي اين حوزه طي يكي دو ماه اخير همه فرآيندهاي صدور جواز تاسيس و زير مجموعه هايش تا اخذ پروانه بهره برداري به صورت الكترونيكي انجام مي شود.

وي ايجاد سيستم هايي نظير به روز رساني اطلاعات صنعتي، معدني و تجاري را باعث شفاف شدن اطلاعات برشمرد و تاكيد كرد:‌ در اين زمينه به فرهنگ سازي و ايجاد زير سازي نيازمنديم و سازمانهاي استاني، انجمن ها و ... نيز بايد به كمك بيايند.

نيازي تصريح كرد: اميدواريم با پياده سازي اينگونه سيستم ها تا خرداد سال آينده در حوزه معدن نيز مانند حوزه صنعت، به اعداد و آمار شفافي دست يابيم./س

برچسب ها: آمار ، معدن ، الکترونیکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار