یک عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: صنایع معدنی در حوزه های مختلف همچون سنگ آهن و فولاد باید متناسب و موازی توسعه یابد تا بخش معدن رشد پایدار داشته باشد.

نويد ايزدپناه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد:سود فعالیت در بخش معدن بيشتر از سود در صنايع معدني است و به همين علت تقاضا براي سرمايه گذاري در سنگ آهن بيشتر شده است .

وی ادامه داد: بازگشت سرمایه در بخش معدن در 6 ماه صورت می گیرد در حالیکه بازگشت سرمایه در فولاد 3 تا 5 سال زمان می برد اما این موضوع نباید سبب شود که سرمایه گذاری در بخش فولاد کاهش یابد. 

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه توسعه در بخش معدن مناسب است گفت: هم  اکنون 45 میلیون سنگ در کشور تولید می شود که 15 میلیون آن در داخل به مصرف می رسد  وبه ناچار بیش از نیمی از سنگ  تولیدی را به طور خام صادر می کنیم.

ايزدپناه با تاکید بر توسعه متناسب در همه حوزه های معدن و صنایع معدنی گفت: سرمايه گذاري ها در حوزه معدن كشور بيشتر از سرمايه گذاري ها در فولاد خام بوده از همين رو بايد بيش از گذشته به صنعت فولاد توجه كرد تا سرمايه گذاري در اين حوزه به تناسب صورت گيرد./س

برچسب ها: معدن ، سنگ آهن ، فولاد ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار