نایب رییس خانه معدن با اشاره به اینکه سازمان های متعددی در امور معادن ،تصمیم گیری می كنند گفت: این امر به معنای موازی كاری است و انگیزه سرمایه گذاری جدید را در این بخش از بین می برد.

محمد رضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: سازمان های منابع طبیعی ، حفاظت محیط زیست و دستگاه های استانی و محلی وزارت كشور از جمله تشكیلاتی هستند كه امروز در امور معادن تصمیم گیری می کنند و هرکدام سعی بر اجرای سلایق خود دارند.

وی با تاکید بر اینکه بخش معدن نیازمند یک متولی مستقل و قدرتمند است، ادامه داد:موازی کاری دستگاه های مختلف، انگیزه سرمایه گذاری جدید را در این بخش از بین می برد.

 بهرامن اظهار داشت: با وجود اینکه همواره مطرح می شود که توسعه معدن تنها راهکار رهایی از اتکا به درآمدهای نفتی است، اما در عمل کمتر شاهد توجه جدی به مزیت های این حوزه و تقویت صنایع معدنی بوده ایم.

نایب رییس خانه معدن تصریح کرد: جهش صنعتی از طریق معدن در عمل نیازمند یك عزم ملی و بسیج همگانی برای هماهنگ كردن همه متغیرهای مالی ، اعتباری و سیاسی در چارچوب یك سند راهبردی است.

 بهرامن همچنین با اشاره به برگزاری نخستین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در معادن و صنایع معدنی ایران كه 26 دی ماه سال جاری برگزار می شود افزود: بخش معدن نیاز به برگزاری همایش هایی از این دست دارد تا بتواند فرصت های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران علاقه مند معرفی کند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار