استفاده از سنگ های نامناسب در ساختمان احتمال ابتلا به سرطان ریه را افزایش میدهد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران استاد یار دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع رابطان سلامت مازندران با اشاره به خطرات هوای آلوده داخل منازل و غفلتی که در بین خانواده ها از این مساله میشود افزود: برخی مناطق کشور دارای ضریب پرتو دهی بالا هستند که سنگ های ساختمانی ای که از این مناطق به دیگر نقاط میرود تا مدت ها پس از احداث بنا از خود گاز «رادون» متصاعد میکنند.

ذبیح الله یوسفی با بیان اینکه گاز «رادون» پس از دخانیات دومین عامل ابتلای افراد به سرطان ریه است تصریح کرد: انواع اسپری های خانگی شامل حشره کش ها و بوگیرها ، سفید کننده های لباس،انواع چسب ها و مواد شیمیایی موجود در مصنوعات ساخته شده از MDF، ومبل ها از جمله عوامل آلوده کننده هوای منازل اند که میتوانند چند برابر هوای بیرون از منزل سلامتی فرد را با خطر مواجه کنند.

یوسفی90درصد آلودگی هوای داخل منازل را غیر قابل رویت دانست و افزود: احتمال ابتلای به بیماری تومر مغزی در استفاده کنندگان از مایع وایتکس 3برابر افرادی است که در معرض هوای آلوده بیرون از منزل قرار دارند.

وی به خانواده ها توصیه کرد با استفاده نکردن از مایعات،اسپری ها و مواد آلوده در منازل خود،جریان گردش هوا در منازل را همیشه در راحت ترین حالت ممکن فراهم کنند./س

برچسب ها: افزایش ، ابتلا ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.