قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت از نهایی شدن چارچوب کلی استراتژی توسعه صنعتی و معدنی تا بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود موحدی در نشست خبری با بیان اینکه برنامه راهبردی بخش صنعت و معدن طی 1.5 سال اخیر پیگیری شده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در بهمن ماه چارچوب کلی استراتژی توسعه صنعتی و معدنی را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست های بخش صنعت و معدن ،بازنگری و بررسی مجددی در استراتژی صنعتی به منظور همگامی این دو بخش صورت خواهد گرفت تا تمامی موارد ابلاغی به خوبی در این استراتژی لحاظ شود.

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی بخش صنعت و وظایف و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این سیاست ها ، نظامی هم جانبه را بری چارچوب سیاستگذاری بخش صنعت فراهم می کند، زیرا نگاه سیستمی از ابتدای شکل گیری ایده و پژوهش تا صادرات و مراحل بعدی در آن دیده شده است.

موحدی در این رابطه مشارکت سایر دستگاه ها برای اعمال و اجرای سیاست های ابلاغی را خواستار شد و اهمیت سیستم های پشتیبانی را برای همگامی بیشتر، مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: اجرای این سیاست ها از نگاه کلان، افزایش نقش صنعت در تولید داخلی را به همراه خواهد داشت ضمن اینکه چارچوب های کلان در سطح خرد و ایجاد خوشه های صنعتی را پوشش خواهد داد.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت افزود:افزایش توان رقابت پذیری ،حمایت مشروط از صنایع داخلی ،تاکید بر صادرات گرایی ،جذب سرمایه و تکنولوژی از جمله مواردی است که در این سیاست ها به آن تاکید شده است.

موحدی با تاکید بر افزایش بهره وری اظهار داشت: طبق سیاست های کلی در افق 1404 باید 50 درصد بهره وری در بخش صنعت و معدن شکل بگیرد.

وی به اقدامات وزارتخانه در ارتقای سطح فناوری صنایع نیز اشاره کرد و گفت: اعمال استانداردها، تقویت بودجه تحقیق و توسعه و حمایت از حقوق مالکیت فکری و صنعتی و جذب و بومی سازی تکنولوژی نیز از تاکیداتی است که به دنبال اجرای آن هستیم.

موحدی در ادامه به افزایش سهم بخش صنعت در تولید داخلی و ارزش افزوده آن اشاره کرد و افزود: تمرکز بر سرمایه گذاری هدفمند در بخش هایی که از مزیت بالفعل و بالقوه صنعتی برخوردارند از دیگر اقداماتی بود که در این استراتژی به آن توجه شده است و به همین منظور تلاش شد به صنایعی پرداخته شود که بر فرآوری مواد خام و دانش محور تمرکز دارند .

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در فضای کسب و کار ضمن تاکید برحمایت منطقی و مشروط ازصنایع داخلی ، اقدامات این وزارتخانه را در چند ماه اخیر معطوف به این امر عنوان کرد./س

برچسب ها: استراتژی ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.