سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: نشست ايران و آژانس در اين دوره از مذاکرات به عنوان يک پارامتر در گفتگو با 1+5 مد نظر قرار مي‌گيرد و بايد به اين مسئله توجه کرد که اگر نتيجه اين نشست مثبت باشد قطعا مذاکرات 1+5 هم نتيجه بهتري خواهد داشت.

"سيد حسين نقوي‌حسيني" نماينده مردم ورامين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به نشست "علي باقري" و "اشميت" در نشست کارشناسي ماه قبل آژانس انرژي اتمي در تهران گفت: زمينه‌هاي توافق بين ايران و آژانس انرژي اتمي فراهم شده و من در مورد اين نشست خوش‌بين هستم.
 
وي افزود: در رويکرد آژانس با ايران اين مسئله وجود دارد که ما مسائل مطرح‌شده را حل، رفع ابهام و استنادات خود را ارائه کرده‌ايم اما نمايندگان آژانس مسائل جديد ديگري را مطرح کرده‌اند.
 
نقوي حسيني تصريح کرد: اميدواريم بازرسان آژانس انرژي هسته‌اي يک بار براي هميشه مسائل خود را مطرح کنند تا به اين شبهات پاسخ دهيم،انتظار ما در اين دوره از نشست‌ها اين است که وقتي رفع ابهام صورت گرفت ديگر موضوع جديدي از سوي بازرسان مطرح نشود.
 
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تاثير "مذاکرات" ايران و آژانس انرژي اتمي بر مذاکرات ايران و 1+5 گفت: نشست ايران و آژانس در اين دوره از مذاکرات به عنوان يک پارامتر در گفتگو با 1+5 مد نظر قرار مي‌گيرد و بايد به اين مسئله توجه کرد که اگر نتيجه اين نشست مثبت باشد قطعا مذاکرات 1+5 هم نتيجه بهتري خواهد داشت.
 
"نقوي‌حسيني" در پايان خاطر‌نشان کرد: در مورد مذاکرات ايران و 1+5 نبايد انتظار نتيجه زودرس را داشته باشيم چرا كه معمولا اين مذاکرات طولاني است و اگر به سابقه مذاکرات هسته‌اي کشورها دقت کنيم مي‌بينيم که سابقه مذاکرات 5 دهه‌اي نيز داريم البته ما اميدواريم هر چه زودتر دوطرف مذاكره كننده ايران و 1+5 با يكديگر به توافق نظر برسند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، آژانس ، انرژی ، اتمی ، بازرسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار