رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات ایران و آژانس باید در چارچوب مشخصی انجام شود.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خرنگاران، فریدون عباسی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره نتیجه مذاکرات ایران و اژانس گفت: نتیجه این مذاکرات مثبت بوده است و از این باب که ما در مذاکرات باید حقوق کشور را رعایت و منافع ملی را حفظ کنیم دلیلی ندارد هیأت مذاکره کننده آژانس مطالبی مطرح کند و ما همان هایی را که آنها می خواهند در هر زمانی که مورد نظر آنهاست پاسخ دهیم.

عباسی در ادامه گفت: در این نوبت که هیأت آژانس به ایران آمد کار کارشناسی خوب و به موقعی صورت گرفته و از نظر ما رو به پیشرفت بوده و این گفتگوها در آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مشکلی نداریم که برنامه های شفاف خود را برای مسئولان آژانس بیشتر توضیح دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید سلطانیه اعلام کرده دسترسی آژانس به سایت های نظامی، تحقیقاتی مثل پارچین از طریق بازرسان آژانس منطقی نیست، نظر شما در این مورد چیست؟ گفت: این موضوع به مسئولان نظامی کشور و فرماندهان نظامی مربوط می شود که درباره جایی که اتباع خارجی تقاضای بازدید از انجا را دارند، تصمیم گیری کنند چون در آنجا فعالیت هسته ای انجام نشده است که مربوط به سازمان انرژی اتمی باشد و ما در آن جا تصمیم گیرنده باشیم.

 عباسی گفت: تمام سایت های ما، دو ساعت قبل از اعلام آژانس، آماده بازدید بازرسان آژانس هستند و هر روز این اتفاق می افتد و هر وقت آنها بخواهند، بازدید می کنند اما دلیلی ندارد آنها هر نقطه جغرافیایی کشور ما را اعلام کنند و ما هم به انها نشان دهیم.

وی افزود: ما فقط جاهایی را که انرژی اتمی اعلام کرده تحت نظارت است ، همان ها را فقط نشان خواهیم داد مگر اینکه مسئولان مربوط تصمیم دیگری بگیرند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار