خوزستان/

ناوگان و خطوط بخش توليد و صنعت نيازمند نوسازي و اصلاح

رييس شبكه انجمن‌هاي صنعتي و معدني ايران با توجه به مطرح شدن اجراي مرحله دوم طرح هدفمندي يارانه‌ها، بر لزوم به‌سازي و نوسازي ناوگان و خطوط بخش توليد و صنعت تاكيد كرد و از دولت خواست كه منابع لازم را براي تحقق اين مساله اختصاص دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، بيژن پناهي‌زاده اظهاركرد: بيشتر واحدهاي توليدي و صنعتي كشور ماشين‌آلات به‌روز و كم مصرفي ندارند و پربازده نيستند.

وي افزود: ما مشكلي با كليت مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه‌ها نداريم اما انتظار داريم اين قانون زماني اجرا شود كه شرايط بخش صنعت و توليد مناسب باشد.

پناهي‌زاده تصريح‌كرد: انتظار ما اين است كه يك مهلت يكساله در مرحله دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها به بخش توليد و صنعت داده شود تا بتوان در اين مدت نسبت به نوسازي و به‌سازي خطوط توليد و ماشين‌آلات بخش توليد اقدام كرد.

رييس شبكه انجمن‌هاي صنعتي و معدني ايران عنوان‌كرد: در ابتدا بايد واحدهاي توليدي و صنعتي اصلاح و بهينه‌سازي شوند و سپس قيمت حامل‌هاي انرژي را افزايش داد؛ در غير اين صورت با افزايش حامل‌هاي انرژي، بدون بهينه‌سازي خطوط توليد، بهاي تمام شده محصولات توليدي افزايش مي‌يابد.

وي ادامه‌داد: انتظار داريم دولت تسهيلاتي با نرخ كمتر از 5 درصد در اختيار واحدهاي توليدي جهت نوسازي و بهينه‌سازي خطوط و ماشين‌آلات قرار دهد؛ البته لازم است پرداخت اين تسهيلات با نظارت همراه باشد كه اين تسهيلات تنها در جهت نوسازي خطوط هزينه شود.

پناهي‌زاده گفت: براي به‌سازي خطوط و نوسازي ماشين‌آلات بخش توليد و صنعت كشور به 20 هزار ميليارد تومان اعتبار نيز است، اعقتاد داريم تسهيلات نيز بايد به واحدهايي كه توجيه اقتصادي دارند پرداخت شوند. اگرچه در دور اول هدفمندي يارانه‌ها حمايت‌ها و كمك‌هايي به بخش توليد و صنعت شد اما اين حمايت‌ها كافي نبوده است.

وي در ادامه به مشكل نرخ سود تسهيلات بانكي اشاره و خاطرنشان‌كرد: اگر مي‌خواهيم قيمت محصولات توليدي ما متناسب با نرخ محصولات در بازارهاي جهاني باشد بايد نرخ سود تسهيلات بانكي پرداختي به بخش توليد متناسب و اين نرخ‌ها براي چند سال آينده معلوم و مشخص باشد./س
برچسب ها: ناوگان ، تولید ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.