مدیرکل گمرک خراسان جنوبی از تشکیل ۲۶۴ فقره پرونده قاچاق طی ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: ارزش این پرونده ها بیش از ۱۳۸ میلیارد ریال بوده و در این راستا ۲۷۷ نفر شناسایی و به مقامات قضائی معرفی شده اند.

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ محمدعلی خاشی، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: با توجه به آماده نبودن زیرساخت های لازم در نقطه صفر مرزی و همچنین نامناسب بودن راه اصلی سربیشه به گمرک مرزی ماهیرود موجب شده تا استان از نعمت عواید حاصل از ترانزیت کالاهای خارجی محروم بماند بنابراین باید مسئولان استان تلاش کنند هر چه سریعتر این مهم تحقق یابد.

وی با اشاره به صادرات گمرکات بیرجند، ماهیرود و بازارچه های مرزی استان اظهار داشت: طی 9 ماهه نخست سال جاری 4 هزار و 414 فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش بیش از 124 میلیون دلار به وزن 288 هزار تن تشکیل شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهار نامه یک درصد افزایش و از نظر وزن 17 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 6 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی گفت: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل موکت، سیمان، کاشی، لوله خرطومی، شکلات، ویفر، کنسرو، رب و برخی از اقلام خوراکی مجاز بوده است.

خاشی با بیان اینکه طی 9 ماهه نخست امسال 30 فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش بیش از یک میلیون دلار به وزن بیش از یکهزار و 100 تن تشکیل شده است، اذعان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه 48 درصد و از نظر وزن 61 درصد کاهش و به لحاظ ارزشی 20 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده اقلام وارداتی به استان قطعات موتور سیکلت، برنج، تخم اسپند، تخم کنجد، احشام و ضایعات پلاستیک تشکیل می دهد، ادامه داد: این اقلام از کشورهای چین، پاکستان و افغانستان وارد شده است.

وی از تشکیل 264 فقره پرونده قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این پرونده ها به ارزش بیش از 138 میلیارد ریال بوده و در این راستا 277 نفر شناسایی و به مقامات قضائی معرفی شده اند.

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی ادامه داد: میزان جرائم تعیین شده برای این مقدار کالای قاچاق بیش از 297 میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 359 درصد رشد داشته است.

به گفته خاشی، عمده اقلام قاچاق تحویلی به گمرک استان شامل سوخت، پوشاک، برنج، چای، گردو، موتورسیکلت، البسه مستعمل و لوازم خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماه نخست سال جاری به 6 هزار 850 نفر مسافر خروجی و 7 هزار و 347 نفر مسافر ورودی در فرودگاه بین المللی بیرجند خدمات گمرکی ارائه شده و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی 43 درصد و مسافرین خروجی 32درصد افزایش داشته است./ع

برچسب ها: تشکیل ، پرونده ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.