حسین امانی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز افزود: توليدات کشاورزي در ايران در قالب يک بازار سنتي است و در آن درجه بسته بندي، کيفيت محصولات و ثبات توليد حکمفرما نيست.
وي با اشاره ای به تاثیر استانداردهای بازارهای هدف در تولید خُبرگان کشاورزی تشريح کرد: شناخت استانداردهاي بين المللي در بازارهاي هدف و توليد مبتني بر بازار در افزايش صادرات محصولات کشاورزي موثر است.
امانی ضمن بازگو نمودن فقدان بازارهای توانمند برای عرضه محصولات خُبرگان کشاورزی ادامه داد: فقدان بازارهاي مناسب براي محصولات با کيفيّت خُبرگان بزرگترين دغدغه خُبرگان کشاورزي شده است.
مدیرعامل کانون خُبرگان کشاورزي آذربايجان شرقي اظهار داشت: تمایل به صادرات را باید از اهداف اصلی خُبرگان کشاورزی بدانیم.
امانی تاکيد کرد: خُبرگان کشاورزي با رهايي از بازارهاي سنتي نقشي بي بديل در صادرات ايفا خواهند نمود./س