رئیس موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) گفت: مسائل اسلامی باید در تمامی پروژه‌های فرهنگی لحاظ شود چرا که قید و شرط اسلام در نظام اسلامی باعث رشد و تعالی یک جامعه است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله مصباح یزدی روز گذشته در دیدار شهردار قم اظهارداشت: خدمت کردن در نظام اسلامی در هر پست و لباسی که باشد افتخاراست.
 
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: نظام و انقلاب ما منصوب به  امام  زمان (عج) بوده که در راس آن مقام معظم رهبری  قرار گرفته است .
 
عضوخبرگان رهبری با بیان اینکه داشتن مسئولیت خدماتی در قم افتخار است گفت: شهر  مقدس  قم به لحاظ  برخورداری از حرم آل محمد( ص) و  خاستگاه نظام افتخاری برای مسئولین است .
 
آیت‌الله مصباح  یزدی تصریح کرد: شهرداری  قم  نسبت به  شهر  های دیگر  از امتیاز بیشتری برخورداراست.
 
ایشان با اشاره به خدمات عمرانی فرهنگی شهرداری قم اضافه کرد: انجام پروژه های در راستای رفاه و آسایش مردم و ایجاد فضاهای  فرهنگی قابل تقدیرمی باشد  ولی باید  به مسائل فرهنگی و زیرساخت های آن و همچنین ارگانهای ملی توجه  جدی شود.
 
رئیس موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) اضافه کرد: مسائل اسلامی باید در تمامی پروژه های فرهنگی لحاظ شود چرا که قید و شرط اسلام در نظام اسلامی  باعث رشد و تعالی یک جامعه  است.
 
عضوخبرگان رهبری بااشاره به  انحطاط اخلاقی غرب در احداث فضا های عمومی تاکید  کرد: نباید فضاهای  فرهنگی  موجب سقوط فرهنگی شود بلکه باید بر رشد فرهنگی یک جامعه کمک کند، احداث پارک ها  صرفا برای استراحت نباشد بلکه باید در شهر ی مانند  قم که ام القری جهان  اسلام است همه جهات اسلامی در آن در نظر گرفته شود .

 
*محیط  پارک باید  فضای  اسلامی باشد
 

آیت‌الله مصباح با انتقاد از فضا ی برخی پارک‌ها گفت: محیط  پارک باید  فضای  اسلامی و توام با آرامش باشد نه اینکه  تبدیل  به محلی  برای  پخش موسیقی های مبتذل و یا معصیت‌های  گروهي شود.
 
وي با بیان اینکه غالب  پارک‌های اروپایی محل فساد و  ترویج بی بندباری است افزود: خیلی از پارک‌های اروپایی منشا فساد و  گناه شده  که به یک امر عادی  برای آنان  تبدیل  شده  است ولی  نباید پارک ها و  فضا های سبز شهر در ایران اسلامی  تبدیل به گناه شود .
 
رئیس موسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید معاونت فرهنگی در شهرداری‌ها  تقویت شود گفت: مدیریت  فرهنگی قوی باید در شهرداری ها ایجاد و برای  رشد و توسعه فرهنگ اسلامی در کل شهر  اقدام نماید.
 
 
*برخی ها هنوز واژه اسلامی را درک نکرده‌اند

 
آیت‌الله مصباح یزدی در ادامه با بیان اینکه برخی‌ها هنوز واژه اسلامی را درک نکرده اند تاکید کرد: متاسفانه واژه فرهنگ دست کاری شده بطوری که برخی ها در دولت‌های قبلی مسئولیت خود را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زمان طاغوت مقایسه می کردند و می گفتند؛ کار ما همان تنظیم موسیقی و فیلم بوده که در زمان  شاه انجام  می‌دادیم و واژه اسلامی  پسوند تشریفاتی است.
 
وي تصریح کرد: انتظار ما از یک مسئول در کشور اسلامی غیر از این حرف ها می‌باشد، در کشور  اسلامی  باید تلاش برای رشد فکری و فرهنگی باشد باید معاونت‌ها از اسمی بودن صرف درآمده و  عینی عمل کنند.
 
عضو خبرگان رهبری با بیان  اینکه در طول  سه دهه گذشته  عده ای می‌خواستند چهره  فرهنگی  مذهبی  قم را  تغییر  دهند  گفت: متاسفانه در طول  سه دهه  گذشته  افرادی می‌خواستند چهره فرهنگی  و مذهبی را  با بدحجابی ها و بی بندباری ها  برهم زنند و با آوردن  افراد بی حجاب و بد حجاب از تهران و گرداندن آنان در خیابان ها چهره شهر را برهم زده و  قبح بی بندباری را بریزند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فرهنگی ، مصباح ، قم ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار