امام جمعه شمیرانات گفت: سوریه یکی از جبهه ‏های حساس و اصلی مقاومت اسلامی است.

حجت ‏الاسلام محسن دعاگو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: نقش کلیدی این کشور در تدارک انقلاب فلسطین، مقاومت لبنان و خطرسازی برای رژیم صهیونیستی و حامیان شرقی و غربی‏اش، سوریه را محور توطئه‏ های جبهه جهانی صهیونیسم قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر جریان ارتجاع و استکبار بتواند سوریه را از ساختار مقاومت علیه صهیونیسم خارج کند، قطعاً لبنان، فلسطین، ایران و عراق هدف‏ های بعدی توطئه‏ گران است.

دعاگو اضافه کرد: مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی مرزهای درگیری ‏اش را به فلسطین اشغالی رساند و با حمایت همه‏ جانبه از پایداری، پیروزی انقلاب فلسطین را رقم زد و گنبد آهنین مورد ادعایی اشغالگران قدس را با تمسخر افکار عمومی جامعه جهانی رو به ‏رو ساخت.

امام جمعه شمیرانات، ادامه درگیری‏ها در سوریه به نفع آمریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع عرب نیست و نتیجه پایداری سوریه و دیگر اعضای مقاومت، شکست توطئه‏ ها، فتنه‏ ها و پیروزی جبهه پایداری برابر استکبار غرب و رژیم صهیونیستی استوی، گروه جعلی «دوستان سوریه» را دوستان آمریکا و صهیونیسم و دشمنان جریان مقاومت و مردم این کشور خواند.

وی تصریح کرد: سران برخی کشور های عربی عضو آن تشکل، بی ‏شک دوستان حقیقی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

دعاگو اضافه کرد: آنها به دلیل اتخاذ مواضع و عملکرد صهیونیسم‏ گرایانه خود به واقع دوست و شریک اشغالگران قدس قلمداد می‏ شوند و ادعای دوستی‏شان با ملت سوریه دروغ ‏پردازی و عنوانی جعلی است.

امام جمعه شمیرانات افزود: ملت مسلمان سوریه از صهیونیست ‏ها و سیاست ‏مداران صهیونیست بیزارند و هرگز عاشقان و نوکران این غده سرطانی را به عنوان دوست خود برنمی ‏گزینند.

وی ادامه داد: غربی ‏ها در قالب توطئه جهانی ‏سازی، برای جهان اسلام طرح و برنامه‏ های خطرناک و شومی در نظر دارند.

امام جمعه شمیرانات اضافه کرد: آنها در اندیشه نابودی اسلام، عزت، اقتدار و اعتبار مسلمانان برای تحقق جهانی ‏سازی و تسلط بلامنازعشان بر جامعه جهانی هستند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.