جانشین معاون نظارت مجلس شورای اسلامی گفت: تغییر چهره‌ها در دولت اوباما به دلیل سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌ها و اتخاذ تاکتیک‌های جدید در ادامه راهبردهای گذشته است.

رضا طلایی‌نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تغییرات اخیر در کابینه اوباما، گفت: تغییرات اخیر در دولت اوباما به ویژه تیم دفاعی-امنیتی وی نشان‌دهنده تشدید ناکامی‌های پیشین در عملکردهای نظامی، سیاسی و امنیتی آمریکا است.

 
وی با تاکید براینکه آمریکا در دستیابی به اهداف نامشروع خود مانند ایجاد تنش و بحران در منطقه ناکام مانده است، افزود: مواجهه آمریکا با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و موج بیداری اسلامی موجب شده اوباما در دستیابی به اهداف خصمانه خود ناکام بماند.
 
طلایی‌نیک با تأکید بر اینکه اوباما برای کاهش فشارهای داخلی و همچنین ناکامی‌های خارجی خود به دنبال استفاده از چهره‌های جدید است، تصریح کرد: تغییر چهره‌ها در دولت اوباما به دلیل سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی‌ها و اتخاذ تاکتیک‌های جدید در ادامه راهبردهای گذشته است.

این کارشناس مسائل راهبردی در پایان یادآور شد: با وجود تغییر چهره‌ها در تیم نظامی، سیاسی و امنیتی اوباما اما هنوز تغییر راهبردی در سیاست‌های آمریکا مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: اوباما ، آمریکا ، کابینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار