معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری كشور گفت: بیش از یك هزار طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در كشور تصویب و اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ پرویز گرشاسبی دیروز در جلسه بررسی مسائل منابع طبیعی استان اردبیل ، هدف از اجرای این طرح ها را حمایت و تقویت سرمایه های ملی در راستای توسعه همه جانبه كشور دانست.

وی با تاكید بر مدیریت فرابخشی در صیانت از منابع ملی گفت: الگوی كاری بسیاری از كشورها در صیانت از میراث طبیعی بر پایه مشاركت جمعی و تشكل های مردم نهاد است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری كشور همچنین به تدوین برنامه مدیریت جامع حوزه های آبخیزداری و منابع طبیعی كشور اشاره كرد و افزود: با هدف حفاظت از منابع طبیعی كشور با مخربان این میراث گرانبها برخورد قانونی می شود.

وی استان اردبیل را از نظر منابع طبیعی غنی دانست و گفت: با همكاری دستگاه قضایی در سال های اخیر از تخریب منابع طبیعی این استان به طور قابل توجهی كاسته شده است.

استاندار اردبیل هم در این جلسه با اشاره به اهمیت منابع طبیعی در حیات بشر از عزم جدی مسوولان استان برای صیانت و جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی این استان خبر داد.

اكبر نیكزاد همچنین به افتتاح چند طرح كشاورزی در استان در دهه فجر اشاره كرد و خواستار تكمیل طرح های درحال اجرای منابع طبیعی و آبخیزداری استان شد./س

برچسب ها: اردبیل ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.