مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام کرد: دانش آموزان مشمول نظام وظیفه که به صورت حضوری در سال آخر دوره متوسطه مشغول به تحصیل هستند، اگر تا 30 بهمن‌ماه فارغ التحصیل ‌شوند، می‌توانند در آزمون کارشناسی پیوسته ثبت‌نام کنند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز آزمون : هر داوطلب می تواند با توجه به تمایل و علاقه خود با انتخاب 4 رشته/شهر در مجموعه های متفاوت ثبت نام کرده و شانس خود را در رشته/شهرهای مختلف بیازماید.

روابط عمومی در ادامه تأکید کرد: شرکت متقاضیان در مجموعه های مختلف بلا مانع است، اما هر فرد باید برای انتخاب در هر مجموعه، کارت اینترنتی جداگانه ای تهیه کند .

روابط عمومی در خصوص رشته هایی که در لیست ثبت نام بدون آزمون مقطع کارشناس پیوسته وجود ندارد، گفت : در این مرحله در حدود 5000 رشته/محل دانشگاهی وجود دارد که امکان ادامه تحصیل در آنها برای داوطلبان ایجاد شده است . اما برای ورود تعداد محدودی از رشته/ شهرها همچنان آزمون وجود دارد که داوطلبان باید اطلاعات آن را از سایت سازمان سنجش جویا شوند.

روابط عمومی در خصوص نحوۀ پذیرش کارشناسی پیوسته بدون آزمون گفت: پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم و بر مبنای سوابق تحصیلی داوطلبان انجام می شود، بر همین مبنا متقاضیان باید به هنگام ثبت نام  معدل دقیق دیپلم خود را درسایت www.azmoon.org درج کنند.

روابط عمومی در خصوص وضعیت نظام وظیفه  برادران تأکید کرد: دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه که به صورت حضوری مشغول به تحصیل بوده، اگر تا تاریخ 30/11/91 فارغ التحصیل می شوند، می توانند در این مرحله ثبت نام و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند. همچنین فارغ التحصیلان دیپلم به شرط اتمام تحصیل تا پایان 22 سالگی و پیش دانشگاهی به شرط اتمام تحصیل تا پایان 24 سالگي، بصورت پيوسته و حضوري (روزانه، بزرگسالان و آموزش از راه دور) مي توانند در اين مرحله ثبت نام و ادامه تحصيل دهند، مشروط بر اينكه از تاريخ فراغت از تحصيل آنان در مقطع ديپلم يا پيش دانشگاهي تا زمان قبول قطعي در دانشگاه بيش از يكسال سپري نشده باشد و يا قبل از ثبت نام در دانشگاه غيبتي مرتكب نشده باشند.

روابط عمومي در ادامه درخصوص دانشجويان انصرافي گفت: دانشجوياني كه تمايل به انصراف و شروع به تحصيل مجدد دارند، در طول تحصيلات دانشگاهي (از ديپلم تا دكتري) فقط يكبار مجاز به انصراف مي باشند، مشروط بر اينكه اين انصراف در زمان مجاز تحصيلي صورت گرفته باشد و از زمان انصراف تا شروع به تحصيل مجدد بيش از يكسال سپري نشده باشد. در غير اينصورت امكان استفاده از معافيت تحصيلي براي برادران مشمول وجود ندارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار