معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي از فراهم شدن زيرساخت‌هاي لازم براي زندگي و سكونت زلزله‌زدگان اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمد اشرف‌نيا گفت: تامين انرژي مناطق زلزله‌زده مانند آب،‌ برق،‌ گاز و موضوعاتي همچون مدرسه، خانه‌هاي بهداشت، ساختمان‌هاي عمومي، جاده‌سازي و ساخت راه‌هاي روستايي از جمله زيرساخت‌هايي است كه كار تامين و ساخت بسياري از آنها بلافاصله پس از وقوع زلزله آغاز شد و برخي از آنها نظير انرژي اكنون به طور كامل تامين شده است.

وي تاكيد كرد: اكنون آب،‌ برق و گاز تمام مناطق زلزله‌زده اعم از روستايي و شهري كه در خانه‌هاي نوسازي شده يا دركانكس ساكن هستند، تامين شده و فقط گازرساني به روستايياني كه پيش از اين از انشعاب گاز برخوردار نبودند، ‌در دست انجام است.

معاون عمراني استاندار با اشاره به بازسازي 95درصدي منازل زلزله‌زدگان و با بيان اين‌كه سه نوع تخريب 100 درصدي، 60 تا 100 درصدي و 30 تا 60 درصدي در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته، مي‌گويد: حدود 5 هزار و 200 خانه حدود 100 درصد و بيش از 4 هزار مورد حدود 60 تا 100 درصد تخريب شده بود و تمام اين منازل كه شامل 9 هزار خانه مي‌شود، اكنون از نو ساخته و تحويل ساكنان آنها شده است.

اشرف‌نيا با بيان اين‌كه افزون بر اين، 3 هزار خانه ديگر نيز ساخته و تحويل زلزله‌زدگان شده است، افزود: 8 هزار مورد از منازل مسكوني نيز بين 30 تا 60 درصد آسيب ديده بود كه كار بازسازي آنها در حال انجام است./س

 

برچسب ها: زندگی ، سکونت ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.