کارشناس مديريت نظارت بر نهادهاي مالي سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اينکه 88 صندوق سرمايه گذاري در بورس فعال است ، گفت : خريد سهام از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري مشترک ، از ابزارهاي نوين بازار سرمايه محسوب مي شود و بهترين راه ورود به بورس است و کساني که نگاه بلند مدت دارند به سود قابل قبولي مي رسند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، رضا نوحي در مصاحبه با راديو اقتصاد افزود : برخي از اين صندوق ها ، صورت حساب مشخصي دارند و از ارزيابي حرفه اي و مديريت حرفه اي در باره روند بازار برخوردارند و بازدهي آنها به توجه به نوع فعاليت صندوق ، تضمين شده است.

نوحي گفت : ‌صندوق هاي سرمايه گذاري مشترک از مديريت ريسک بيشتري برخودار بوده و ارزيابي انها نيز آسان است و علاقه مندان به حضور در اين صندوق ها مي توانند به سايت هاي اصلاع رساني متنوع سازمان بورس و اوراق بهادار کشور مراجعه کنند.

نوحي افزود : همواره توصيه مي کنيم که هموطنان با نگرش بلندمدت وارد بازار سرمايه شوند و البته سرمايه گذاران غير حرفه اي با خريد واحدهاي سرمايه گذاري صندوق ها نيازي به خريد و فروش سهام ندارند و اين کارها را  مديران صندوق ها انجام مي دهند که ريسک کمتري هم دارد و معمولا صندوق هاي سرمايه گذاري ، بازدهي قابل توجهي را براي سرمايه گذاران خود دارند.

سايت هاي متعددي براي اين منظور راه اندازي شده است که مهمترين آنها سايت هاي سنا ، کدال و بورس تهران است.

توسعه ، تعميق و ثبات بخشي به بازارهاي مالي نيازمند معرفي، بکارگيري و ترويج ابزارهاي نوين براي تجهيز و مديريت تخصصي منابع خرد و کلان در گردش داخل و خارج بازار سرمايه است.

يکي از اين ابزارها صندوق هاي سرمايه گذاري با درآمد ثابت است.

از مزاياي اين گونه صندوق ها مي توان به نقدشوندگي سريع واحدهاي سرمايه گذاري در هر زمان ، داشتن مديريت حرفه اي  و شناخت بازار و تضمين حداقل سود براي سرمايه گذاران اشاره کرد.

هدف از تشکيل صندوق هاي سرمايه گذاري  ، جمع آوري وجوه از سرمايه گذاران و اختصاص آن ها به خريد انواع اوراق بهادار با درآمد ثابت به منظور کاهش ريسک سرمايه گذاري، بهره گيري از صرفه جويي ناشي از مقياس و تامين منافع براي سرمايه گذاران است.

نوحي اظهار داشت : بررسي ها نشان مي دهد سرمايه گذاراني که نگاه طولاني مدت به صندوق هاي سرمايه گذاري دارند ، توانسته اند سود قابل قبولي به دست آورند.

کساني که با پول اندک و دانش کم قصد سرمايه گذاري دارند ، بهتر است از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري اقدام کنند./عب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار