رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان، تعداد ورزشکاران سازمان یافته و دارای کارت بیمه ورزشی این شهرستان را 12 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسین حیدریان یکشنبه شب در کمیته ورزش و جوانان دهه فجر کاشان اظهار داشت: ورزش به عنوان بهترین انگیزه برای تجمع جوانان در محیطی سالم و بانشاط و دوری آنان از معضلات اجتماعی و دام‌های فراوان دشمن است.

وی افزود: اگر به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری هستیم باید توجه به ورزش در اولویت قرار داشته باشد و از این خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمن، حمایت و پشتیانی شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره ورزش و جوانان کاشان به تنهایی نمی‌تواند به طور همزمان در جبهه جنگ نرم با دشمن بجنگند و توأمان به دنبال جذب منابع مالی نیز باشد.

حیدریان با اشاره به اینکه حل مشکلات ورزش شهرستان باید در دستور کار مسئولان قرار داشته باشد عنوان کرد: همه به کاربرد مهم ورزش اعتقاد دارند و از ورزش به عنوان ابزاری برای سلامت جامعه یاد می‌کنند اما در کمک به ورزش کوتاهی کرده و ورزش را در اولویت‌های چندم خود نیز قرار نمی‌دهند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان تأکید کرد: بی‌توجهی به ورزش در نقطه شروع توسط متولیان معضلات  اجتماعی را افزایش می‌دهد.

حیدریان، دریافت سهم ورزش از صنایع را یکی از اساسی‌ترین مطالبات ورزشکاران شهرستان کاشان اعلام کرد و گفت: کارخانجاتی که از زمین، هوا، آسفالت و امکانات شهرستان استفاده می‌کنند باید سهم خود را به شهرستان پرداخت کنند.

‌وی ورزش را مختص به قشری خاص ندانست و گفت: تنها هیئت‌های ورزشی متولی ورزش نیستند و برای عملیاتی شدن اهداف ورزش در جامعه همه دستگاه‌ها باید کمک کنند.

حیدریان در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به ورزش بانوان یادآور شد: یک‌چهارم از جمعیت 12 هزار نفری ورزشکار سازمان یافته در کاشان را بانوان به خود اختصاص داده‌اند.

این مسئول همچنین بیان داشت: زیرساخت‌های محدود ورزش برای ورزش بانوان در شهرستان کاشان و کم‌توجهی خانواده‌ها به ورزش از مهمترین عوامل عدم استقبال بانوان کاشانی از ورزش است.

وی با بیان اینکه 3 هزار نفر ورزشکار خانم در مقایسه با جمعیت 400 هزار نفری شهرستان کاشان رقم ناچیزی است ابراز داشت: این امر موجب شده تا مراجعه بانوان در سطح شهرستان به مراکز درمانی افزایش داشته باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان کاشان تصریح کرد: هر چه تعداد ورزشکاران کاشانی افزایش یابد در سویی دیگر از تعداد مراجعان به مراکز درمانی شهرستان نیز کاسته می‌شود.

حیدریان انسان سالم را محور توسعه پایدار قلمداد کرد و گفت: این انسان سالم باید در عرصه ورزش تربیت شود تا نیازی به بخش درمان نباشد.

وی فعالیت در عرصه ورزش را کار سخت و طاقت‌فرسایی دانست و افزود: پاسخگوی مطالبات و سلایق افراد خردسال تا سالمندان در حوزه ورزش مسئولیتی سنگین است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان است. /ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.