نماینده‌ نظارت بر مراکز غیردولتی بهزیستی کشور اقدامات مرکز پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی را حرکت در راستای اهداف بهزیستی دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضا شاهمرادی اظهار کرد: این سازمان خیریه تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در راستای اهداف بهزیستی تنظیم کرده است و برنامه‌های آن با اقدامات بهزیستی همپوشانی دارد.

نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پیشگیری یکی از شعارهای اصلی است که در بهزیستی مد نظر قرار می‌گیرد اذعان کرد: فعالیت این نهاد تا حدود زیادی از معلولیت‌های مادرزادی پیشگیری می‌کند.

شاه‌مرادی ادامه داد: باید بتوان اقدامی که در خراسان‌رضوی برای پیشگیری از معلولیت مادرزادی انجام شده است را الگو قرار داد تا در سال‌های آینده شاهد کاهش چشمگیر معلولیت‌ها و بیماری‌های مادرزادی باشیم.

وی با اظهار امیدواری از اینکه مجموعه پیشگیری از بیماری‌های مادرزادی و ژنتیک خراسان‌رضوی از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: پس از راه اندازی بخش آزمایشگاه و تحقیقات این نهاد و کامل‌تر شدن چرخه فعالیت آن منافع بسیار گسترده‌ای به بهزیستی سراسر کشور می‌رسد.

نماینده‌ دفتر توسعه و نظارت بر مراکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور با تاکید براینکه مشهد به لحاظ مهاجر پذیری بستر آسیب‌های اجتماعی فراوانی است تصریح کرد: این شرایط با کودکان بی‌سرپرست، زنان و دختران در معرض آسیب،سالمندان ناشناس و بیماران روانی که به این شهر آورده شده و در آن رها می‌شوند زیادتر می‌شود.

شاه مرادی تاکید کرد: در این میان نقش بهزیستی در ساماندهی به عوامل آسیب زا بسیار پررنگ و چشم‌گیر است.

وی تصریح کرد: به عبارت دیگر فعالیت نکردن بهزیستی در این زمینه‌های کاهش آسیب می‌تواند بسیار خطرساز شود زیرا افرادی که در آسایشگاه‌ها، شیرخوارگاه‌ها و دیگر مراکز حمایتی بهزیستی سکونت دارند می‌توانند آسیب‌های زیادی را در جامعه ایجاد کنند.

شاه‌مرادی با اشاره به عملکرد مناسب کمیسیون ماده 26 بهزیستی خراسان‌رضوی متذکر شد: در کمیسیون ماده 26 این استان علیرغم تراکم تقاضاها نسبت به استان‌های دیگر بسیار منظم عمل شده است و برنامه‌ریزی‌های دقیق و عالی در این زمینه انجام شده است.
وی اضافه کرد: عملکرد عالی بهزیستی خراسان‌رضوی در زمینه کمیسیون ماده 26 نشان از گماردن افراد لایق و کاردان برای مسئولیت این کمیسیون در خراسان‌رضوی دارد که فعالیت‌هالی مناسبی را در این زمینه ارائه داده‌اند/س
 

برچسب ها: بهزیستی ، معلولیت ، حرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.