عده‌ای با طرح مباحثی همچون "انتخابات آزاد"، براي غبارآلود کردن فضای کشور و سیاه نمایی در انتخابات تلاش مي‌کنند‌، اما نباید توقع داشت که بار ديگر هزينه بی‌بصیرتی برخي خواص را نظام، رهبری و مردم بپردازند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا کنون، مردم ایران همواره با حضور در پای صندوق‌های رای، -10 دوره انتخابات ریاست جمهوری، 9دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و چندین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای شهرها و روستاها- وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده‌اند.

مردم ولایی ایران در اين انتخابات‌هايي که تاکنون در کشور برگزار شده، مستقل، آزادانه و بدور از هیاهوی رسانه‌های خارجی و معاند در راستای اعتلای کشورشان، حماسه آفريني کردند به طوري که هر انتخابات نسبت به دوره‌ قبل از شاخصه‌ها و ویژگی‌های بارزی برخوردار شد.

انتخابات ریاست جمهوری سال88 و شرکت 40 میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای، نشان‌دهنده باور عمیق مردم به نظام و آرمان‌های جمهوري اسلامي بود که با وجود اختلاف سليقه‌هاي گوناگون همگي معتقد به نظام و هدف اصلی همه‌ آنها حمایت و پشتیبانی از اهداف والاي نظام و انقلاب بود.

حماسه مردم ایران در 22 خرداد 88، دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی را در باتلاق فکری فرو برد، به طوری‌که برای رهایی از این منجلاب، به تشویش اذهان عمومی دست زده و شایعه "تقلب در انتخابات" را پیش کشیدند.

اين مانور هشت ماهه با شعار "تقلب" ضمن وارد کردن هزینه‌های گزاف به جمهوري اسلامی، با اهانت در عاشورای حسینی به اوج خود رسید و بغض انباشته شده در گلوی مردم مومن و متعهد ایران را شکست.

اهانت به مقدسات نشان داد که واژه "تقلب در انتخابات" تنها رمزي برای چالشی کردن فضای کشور و تلاش برای براندازی نظام است که رهبر معظم انقلاب و افراد دلسوز همواره  بر هوشياري نسبت به آن تاکید داشتند.

مردم با بصیرت ایران اسلامی بعد از تحمل هشت ماهه، دیگر حرکت‌های ناشایست و پلید سياسيون بی‌بصیرت‌ را تاب نياوردند و در حرکت عظیم و بصیرت‌مندانه خود بار دیگر در حمایت از آرمان‌های امام و شهدا و رهبر عزیزشان به صحنه آمدند و تمامی برنامه‌هاي دشمنان را خنثی کردند.

اکنون بعد از گذشت 3 سال از این مهم بار دیگر عده‌ای با طرح مباحثی همچون "انتخابات آزاد"، براي غبارآلود کردن فضای کشور و سیاه‌نمایی در انتخابات تلاش مي‌کنند‌ و اينها کسانی هستند که خود سال‌ها در مناصب عالی کشور بوده و عدالت انتخاباتي و قانون‌مداری را به چشم خود دیده‌اند.

حال باید از این افراد پرسید که طرح مباحثي چون "انتخابات آزاد" با چه هدفي انجام مي‌شود؟ تا کنون انتخابات برگزار شده در ایران چه مشکلی داشته است؟ کجا مردم ایران به خواست یک جریان خاص عمل کرده اند؟ مگر افرادی که از مجاری قانونی وارد عرصه رقابت شده‌اند با هدف و برنامه‌ریزی خاصی آمده‌اند یا کسانی که بنا به تشخیص شورای نگهبان از ورود به عرصه رقابت انتخابات بازماندند مغرضانه رد شده اند؟ اگر حرفتان درست و هدفتان دلسوزانه است، چرا تا به حال در پی طرح چنين مباحثي نبوده‌اید؟

و اما نکته بارزي که در طرح واژه "انتخابات آزاد" جستجو مي‌شود، اهانت به شعور مردمی است که 34 سال پای این انقلاب ایستاده‌اند و در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های آن، پایمردی کرد‌ه‌اند و در این راه چه خسارت‌های مادی و معنوی که نديده‌اند، اما همه را تحمل کردند. طرح بحث انتخابات آزاد و القای آن در شرایط فعلی، کمک به کسانی است که به طور مداوم، درصدد و تفکر براندازی نظام جمهوری اسلامی و مقابله با اشاعه تفکر ناب محمدی در جهان بوده‌اند.

در نگاهی دیگر شاید علت طرح چنین سخنی را بتوان عملی پیش‌دستانه در راستای اجرايي کردن نقشه‌های شوم در آینده دانست، چرا که طراحان آن ترس ممانعت از سوي شوراي نگهبان براي ورود به عرصه رقابت انتخاباتی را دارند؛ اينها افرادی هستند که عملکردشان برای مردم و دلسوزان نظام مشخص است و جلوگیری از ورود آن‌ها به فضاي سياسي کشور قطعا پيشگيري از فتنه و آشوبي دیگر است.

نکته‌ای که بايد بدان توجه کرد این است که فضای موجود در کشور را نباید با طرح چنین مباحثی آلوده کرد، نباید حرکتی کرد که موجب شادی دشمنان و ناراحتی دوستان شود، نباید خون‌های ریخته شده برای خلق انقلاب اسلامی و حفظ آن در جنگ هشت ساله را نادیده گرفت، نباید طوری سخن گفت که هرینه‌های مادی و معنوی بر نظام تحمیل شود و به طور مشخص نباید توقع داشت که دوباره هزينه بی‌بصیرتی برخي خواص را نظام، رهبری و مردم بپردازند.

يادداشت از سجاد مصطفی پور، دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار