خزانه داری آمریکا در گزارشی اعلام کرد تهران راه گریز از تحریم های آمریکا علیه خود را یافته است و در حقیقت تحریم ها نتوانسته به درستی عمل کند .

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرده است با وجود اینکه ایران از نظام بانکی بین المللی جدا شده اما توانسته راههایی برای دور زدن این فشارها پیدا کند .

این خزانه داری با هشدار نسبت به احتمال دور زدن تحریم ها از سوی برخی شرکت های آمریکایی برای برقراری رابطه تجاری با ایران اعلام کرد باید سختگیری بیشتری از سوی مقامات بر فعالیت های شرکت ها و موسسات اعمال شود .  


در اين ادعا آمده است: "دفتر کنترل دارايي هاي خارجي (او اف اي سي) در آمريکا به تبيين برخي رفتارهايي پرداخته است که براي دور زدن تحريم هاي اقتصادي آمريکا عليه ايران انجام مي شود. اين رفتارها شامل استفاده از مراکز انتقال وجه يا شرکت هاي تجاري کشورهاي ثالث است."
 
در ادامه اين ادعا برخي از نمونه هاي اين اقدامات براي گريز از تحريم ها ذکر شده است.
 
در پايان اين گزارش آمده است: "هدف از اين گزارش هشدار دادن به موسسات مالي آمريکا درباره فعاليت‌هايي است که براي گريز از تحريم هاي آمريکا عليه ايران صورت مي گيرد. "
 
گفتني است، بر اساس تحريم هاي يکجانبه اي که در اول مي 2012 توسط آمريکا صادر شده است، تعاملات ا سوريه و ايران را که هدف تحريم قرار دارند، ممنوع کرده است و خزانه داري آمريکا مسئول شناسايي طرف هاي خارجي است که تحريم هاي آمريکا عليه ايران و سوريه را دور مي زنند.
 
يادآور مي شود، واشنگتن و اتحادیه اروپا با استناد بر این اتهام های دروغین تاکنون چندین دور تحریم های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند.  ایران ضمن رد این ادعاها، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان پی تی) و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی حق توسعه و دستیابی به فناوری اتمی برای اهداف صلح آمیز را دارد.

برچسب ها: خزانه ، ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار