چاک هیگل، نامزد پست وزارت دفاع آمریکا، در دیدار با شماری از سناتورهای آمریکا به توضیح دیدگاه خود درباره ایران، حزب‌الله و حماس پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که سناتورهای آمریکایی خواستار روشن شدن موضع چاک هیگل مقابل ایران، حزب‌الله و حماس شده‌اند، مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که وی در چند هفته گذشته در دیدار با شماری از سناتورهای آمریکا در این خصوص توضیحاتی ارائه کرده‌ است.

به گفته مقامات آمریکایی‌ که نخواستند نامشان فاش شود، هیگل در چند روز گذشته با سناتورهای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دیدار و گفتگو کرده است. در همین زمینه سخنگوی جان مک‌کین سناتور جمهوری‌خواه آریزونا گفته است که مک‌کین با چاک هیگل گفت‌گوی تلفنی داشته و طرفین قبول کرده‌اند تا با یکدیگر دیدار کنند. 
 
مقام‌های آمریکایی‌ای که در چند روز گذشته با هیگل دیدار کرده اند، می‌گویند او به‌ویژه بر روشن کردن دیدگاهش در مورد ایران تأکید دارد.

منتقدان هیگل را متهم به مخالفت با تحریم‌ها علیه ایران می‌کنند.
 
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا چاک هیگل ۶۶ ساله، سناتور پیشین ایالت نبراسکا، تا سال ۲۰۰۹ را به عنوان وزیر پیشنهادی خود برای جایگزینی لئون پانتا، وزیر دفاع کنونی آمریکا، معرفی کرد این در حالیست که وی برای احراز این مقام باید مورد تأیید نمایندگان مجلس سنا قرار بگیرد.
 
لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینا و از منتقدان چاک هیگل، می‌گوید که اگر وی به وزارت دفاع منصوب شود، "تندترین وزیر دفاع آمریکا" در مواجهه با اسرائیل خواهد بود.
برچسب ها: هاگل ، ایران ، حماس ، حزب الله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار