شنيده ها و گمانه زني ها نشان مي دهد كه فيلم تازه محمد هادي كريمي در كنار يكي و دو فيلم ديگر ازجمله گناهكاران قريبيان و كار مهرجويي از اميدهاي سيمرغ جشنواره فجر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شنيده ها و گمانه زني ها نشان مي دهد كه فيلم تازه محمد هادي كريمي در كنار يكي و دو فيلم ديگر ازجمله "گناهكاران" قريبيان و كار مهرجويي از اميدهاي سيمرغ جشنواره فجر است. فيلم "بشارت به شهروند هزاره سوم" علاوه بر طرح موضوعي نو و معاصر با نگاه به چالش هاي اجتماعي و فلسفي امروز جوانان به آسيب شناسي دنياي جوانان مي پردازد و اثري است موشكاف، پرسشگر و محكم در روايت و تصوير تالمات و دغدغه هاي نسل جديد.



محمدهادی کریمی كه از سال 1376 با نگارش فیلمنامه ˈساغرˈبه كارگرداني سیروس الوند خود را به عنوان فیلمنامه نویسی خوش قریحه معرفی کرد. نگارش فیلمنامه هایی چون: ˈسیب سرخ حواˈ، ˈدختران انتظارˈ، ˈشمعی در بادˈ، ˈچشمان سیاهˈ و ˈاتانازیˈ را كارنامه دارد. او  در سال 1385 با ساخت فیلم ˈغیرمنتظرهˈ به عنوان یک کارگردان جوان خود را در حوزه سينما مطرح کرد. او که همواره علاقه مندی به موضوع های اجتماعی را پنهان نکرده، در ˈغیرمنتظرهˈ مضمونی جوان پسند را دستمایه قرار داده و ˈشهرت کاذبˈ و افول اخلاقی را که این پدیده ناپسند بدنبال می آورد، روایت می کند. در سال 1387 برای دومین بار پشت ویزور دوربین قرار گرفت و فیلم ˈامشب شب مهتابهˈ با موضوعی عاطفی و نگاهی به بیماری خوفناک سرطان، با بازی دانیال عبادی و مهناز افشار را روانه اکران در بیست وهفتمین جشنواره فیلم فجر کرد. در ادامه اين روند پرداختن به زندگی روشنفکرمابانه، بستری مناسب برای کریمی در ساخت ˈبرف روی شیروانی داغˈ بود.



محمدهادي کریمی اکنون با سال ها تجربه اندوزی در نگارش فیلمنامه ها و ساخت سه اثر سینمایی، با ˈبشارت به یک شهروند هزاره سومˈ چهارمین تجربه کارگردانی را پشت سر گذاشت. تجربه اي كه با بهره گيري از مجموعه اي از بازيگران معروف سينماي ايران و ارائه موضوعي بكر با لايه هاي ديني و اجتماعي شانس زيادي براي تصاحب سيمرغ هاي فجر دارد. ˈبشارت به یک شهروند هزاره سومˈ همچون دیگر آثار سینمایی کریمی، داستانی اجتماعی دارد و به مسایل و مشکلاتی که جامعه به آنها دچار بوده، می پردازد.



در جدیدترین فيلم  سینمایی كريمي، در كنار بازيگراني چون هنگامه قاضیانی، حميد فرخ نژاد، نيكي كريمي از بازی تعدادی از چهره های مطرح از جمله مهدی احمدی، احمد ساعتچیان و فرهاد بشارتی نيز، بهره برد. اين در حالي است كه اين فيلمساز به سنت هميشه اش در اين فيلم نيز، چهره جديدي را در عرصه بازيگري به سينما معرفي مي كند. اميد عشيري كه ظاهرا در اولين فيلم سينماي اش تجربه و توانمندي خوبي را از خود به نمايش گذاشته است.






مضاف بر ساختار محكم و قصه منسجم فيلم جديد كريمي گفته مي شود مسئولان سينمايي ضمن استقبال از موضوع و پيام اين فيلم نگاه  و اميد زيادي به موفقيت اين فيلم در جشنواره سي و يكم فجر دارند. آيا اين فيلمساز جوان كشور مي تواند يكي از شكارچيان سیمرغ بزرگترین رویداد سینمایی کشور، با فيلم ˈبشارت به یک شهروند هزاره سومˈ باشد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار