رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: صاحبان اوراق سلف نقتی می توانند نفت را بصورت فیزیک تحویل گرفته و صادر کنند و یا معادل ریالی و دلاری را دریافت کرده و نفت را در اختیار وزارت نفت برای صادرات قرار دهند.

علی صالح آبادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: سررسید اوراق سلف نفتی سه ساله است و در آن زمان اگر سرمایه گذار علاقه مند به خرید نفت باشد می تواند نفت را به صورت فیزیکی تحویل گرفته و صادر کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: در غیر این صورت صاحبان این اوراق می توانند معادل ریالی و یا دلاری آن را دریافت کنند و نفت را در اختیار وزارت نفت برای صادرات قرار دهند؛ بنابراین این اوراق خود نفت نیست.

وی گفت: زمانی که از عبارت‌هایی مانند بورس ارز و یا بورس نفت استفاده می شود این عبارات دقیق نیست و بورس نفت به معنای ایجاد یک بورس مستقل نفتی و یا بورس ارز نیست.

صالح آبادی ادامه داد: ارز می‌تواند به عنوان تابلویی در بورس اوراق بهادار تهران و به عنوان جزیی از آن باشد؛ بدین ترتیب بورس ارز به معنای ایجاد یک بورس مستقل ارزی نیست.

وی درخصوص نگرانی سهامداران از صعود ونزول شاخص بورس و تاثیر آن بر سود دهی سهام آنها ، گفت: صعود و نزول ذات بازار سرمایه است زیرا تغییرات شاخص بورس از نظر درصدی تاثیر چندانی بر سود دهی ندارد.

صالح آبادی خاطر نشان کرد: تغییرات شاخص بورس با توجه به کم و زیاد بودن واحدها برای سهامداران تاثیر گذار است.

رییس سازمان بورس واوراق بهادار با اشاره به وجود 40 صنعت در بازار سرمایه کشور ‌یادآورشد: بر همین اساس می توان وضعیت بازار را رصد کرد و سودآوری صنایع نشان از فعال بودن بنگاه ها دارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار