وزیر نیرو گفت : ایران از لحاظ ساخت تجهیزات صنعت آب و آبفا به 95 درصد خودکفایی رسیده است که 5 درصد باقیمانده صرفه اقتصادی برای ساخت در داخل کشور را ندارد .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مجید نامجو وزیر نیرو در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات آب و فاضلاب گفت : هشتمین نمایشگاه آب و فاضلاب با حضور 15 شرکت خارجی برگزار شد که بیانگر حضور گسترده کشورهای گوناگون از این نمایشگاه است .

وی افزود : چنین نمایشگاه هایی زمینه همکاری گسترده شرکت های داخلی و خارجی را فراهم می کند که بعضا منجر به قرار داد می شود .

نامجو با بیان اینکه پس از انقلاب مسئولان تلاش بسیاری برای پیشرفت و خودکفایی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب کرده اند اظهار داشت : هم اکنون 95 درصد از نیاز ما در این بخش در داخل کشور تامین می شود که 5 درصد باقیمانده نیز برای کشور صرفه اقتصادی ندارد و در صورت لزوم ما توانایی ساخت این 5 درصد باقیمانده را نیز داریم .

وی تصریح کرد : 99 درصد جمعیت شهری و 77 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آب سالم قرار دارند و تلاش می شود که همه مردم کشور از نعمت اب سالم برخوردار باشند .

وزیر نیرو ادامه داد : مذاکراتی با کشورهای همسایه برای حضور گسترده شرکت های ایرانی در آن کشورها داشتیم و هم اکنون شرکت های ایرانی در کشورهایی مانند عراق و تاجیکستان حضور فعال دارند .

وی پروژه سنگ توده 2 را به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های ایران در کشور تاجیکستان عنوان کرد و گفت : واحد دوم نیرو گاه برق آبی سنگ توده دو اوایل سال آینده با حضور ریاست جمهوری جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری می رسد .

نامجو با اشاره به برنامه ریزی برای تامین بودجه طرح های مهر ماندگار گفت : اوراق مشارکت یکی از منابع تامین مالی طرح های مهر ماندگار است و وزارت نیرو ظرفیت انتشار و فروش 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را دارد .

وی خاطرنشان کرد : نشت نفت در گتوند مسئله لاینحلی برای وزارت نیرو نیست و 700 نفر از متخصصان و مهندسان ایرانی وضعیت این سد را رصد می کنند و همچنان از این سد بهره برداری می شود ./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار