به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، نتايج يك تحقيق با آناليز 38 مطالعه درخصوص واكنش مصرفكنندگان نسبت به برچسبهاي تغذيهاي نشان داد كه استفاده از برچسبهاي نوشتاري رنگي براي نشان دادن سطوح بالا، پايين و متوسط مواد غذايي نسبت به نوشتن اعداد مانند ميزان گرم در هر وعده و يا درصد مواد موجود در محصولات غذايي براي انتقال اطلاعات به مصرفكنندگان سادهتر بوده و آنها نيز استقبال بيشتري ميكنند.
نتايج حاصل از اين گزارش با توسعه راهنماي برچسبهاي تغذيهاي كه به سرعت مورد توجه مصرفكنندگان قرار ميگيرد ميتواند بيدرنگ آنها را به سمت انتخاب مواد غدايي سالم جذب كند.
به گفته محققان استفاده از اين برچسبها و ليبلهاي تغذيهاي آموزشي روي مواد غذايي و قفسههاي آنها بسيار مهم است چرا كه در انتقال اطلاعات علمي دقيق به مصرفكنندگان، ايجاد تأثيرات مطلوب در بهداشت عمومي و برقراري ارتباط با آنها نقش بسزايي دارد و ميتواند افرادي كه در معرض خطر ابتلا به چاقي و بيماريهاي وابسته به آن مانند بيماريهاي متابوليكي و ديابت هستند را هدف گيري کند.
گفتني است در صورتي كه انتخاب مواد غذايي با آگاهي كامل صورت گيرد تا حدود زيادي مشكلات تغذيهاي حل ميشود كه در اين ميان بهترين روش براي مقابله با اپيدمي چاقي و بيماريهاي وابسته به آن شركت دادن افراد و حفظ و بقاي سلامت خودشان است./ع2