سخنگوي سازمان مجري طرح نوسازي و بهسازي بافت فرسوده پيرامون حرم مطهر امام رضا (ع( از ساخت دو هزار و 500 متر تونل انرژي در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، رشيد با اعلام این خبر افزود: اين تونل براي مراقبت از منابع انتقال انرژي در بافت پيرامون اطراف حرم مطهر رضوي به طول 13 کيلومتر ساخته مي شود.

وي افزود : سهولت تعمير و تعويض لوله ها و کابل ها بدون نياز به حفر مجدد ، امکان حفاظت فيزيکي تاسيسات از صدمات احتمالي ، رفع مشکلات ترافيکي ناشي از حفاري هاي متعدد و سهولت در ارائه پشتيباني خدمات از مزاياي اين طرح است.

رشيد با بيان اينکه بودجه مورد نياز براي اجراي اين طرح 12 هزار ميليارد تومان مي باشد، اظهارداشت: تاکنون چهار هزار ميليارد تومان در اين ارتباط هزينه شده است.

وی گفت: تونل تاسيسات انرژي در چهار قطعه شامل حد فاصل خيابان امير تا شيرازي به طول يک هزار و 600 متر، حد فاصل خيابان شيرازي تا طبرسي به طول سه هزار و 100 متر، حد فاصل طبرسي تا نواب صفوي به طول سه هزار و 200 متر و حد فاصل خيابان نواب تا بازار رضا (ع) به طول دو هزار و 60 متر اجرا مي شود.

وي با اشاره به حفر 12 حوضچه به منظور جلوگيري از حفاري هاي متعدد و غير ضروري، اظهار داشت: هم اکنون عمليات اجرايي تونل انرژي در خيابان شارستان حدفاصل ميدان امير تا تقاطع بازار رضا، به طول 330 متر در حال اجراست.

رشيد افزود: عمليات اجرايي اين تونل در خيابان شارستان حدفاصل کوچه چهار باغ و مخابرات به طول 200 متر نيز با 10 درصد پيشرفت در دست پيگيري است.

یاد آوری می شود : در صورت تامين اعتبار، اين پروژه تا سال 1404 به بهره برداري مي رسد./ع

 

برچسب ها: ساخت ، تونل ، انرژی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.