سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به آمار منتشرشده نرخ تورم از جانب بانك مركزي ايران، گفت: با توجه به اینکه هر نهاد و گروهی آمار خاص خود را منتشر می‌کند باید دید تا این آمار چه قدر به واقعیت نزدیک است لذا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به منظور شفاف سازی، هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

سید محمد علی‌پور نماینده مردم ماکو و چالدران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بالا بردن نرخ تورم، گفت: نرخ تورم به يك عامل وابسته نبوده و عوامل متعددي در تعيين و تغيير آن تاثير گذار است.

وی در ادامه افزود: برای پایین آوردن نرخ تورم باید عواملی را که در تغییر آن موثر است مانند افزایش نقدینگی ، فروش اوراق مشارکت و رونق گرفتن بازار بورس و... را مدنظر قرار داده و نسبت به كنترل آن اقدام كرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به آمار منتشر شده از نرخ تورم از جانب بانك مركزي، تصریح کرد: با توجه به اینکه هر نهاد و گروهی آمار خاص خود را منتشر می‌کند باید دید تا این آمار چه قدر به واقعیت نزدیک است لذا تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به منظور شفاف سازی كه در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت مشخص خواهد کرد که این آمار چه قدر به واقعیت نزدیک بوده یا انحراف دارد.

علی‌پور با اشاره به ممنوعیت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری، تاکید کرد: طبیعتا با وجود چنین آماري اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند نرخ تورم را بیش از پیش بالا برده و تاثیر منفی بر اقتصاد بگذارد.

وی در پایان با اشاره به راهکارهای کنترل و کاهش نرخ تورم، خاطر نشان کرد: قطعا کسانی که دلسوز بوده و می‌خواهند کاری برای مردم و نظام انجام دهند، چه در دولت و چه در مجلس، بايد دست به دست هم داده و با تعامل مثبت در جهت کاهش نرخ تورم گام بردارند چرا که همه زیر یک چتر و یک نظام بوده و همگی خدمتگذار ملت شریف ایران هستیم.

گفتني است؛ بانك مركزي نرخ تورم را در 12 ماه منتهي به آذرماه سال جاري،‌ 27/4 در صد اعلام كرده كه اين نرخ در مدت مشابه در مهر 24/9 و درصد و آبان ماه 26/1 درصد بوده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحقیق ، تفحص ، تورم ، هدفمندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار