"جاستين ريموندو" در مقاله اخير خود در پايگاه خبري "آنتي وار" تحت عنوان "نبرد هاگل، چرا اوباما اين كار را انجام داد؟" به تحليل كارشكني هاي لابي رژيم صهيونيستي و نئومحافظه كاران آمريكائي براي ممانعت از انتخاب "چاك هاگل" بعنوان وزير دفاع آمريكا پرداخته است و به شكست آنان در اين زمينه اشاره نموده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتي وار، نويسنده اشاره مي كند كه پس از انتخابات آمريكا رژيم صهيونيستي كارزاري عظيمي را در ابراز مخالفت با "چاك هاگل" به راه انداخت. لابي صهيونيستي در آمريكا در "اقدامي شرورانه تصميم گرفت تا هاگل را بعنوان فردي "ضد صهيونيست" معرفي نمايد و از وي تصوير هيتلري جديد را عرضه نمايد. آنان با استناد به سخنان هاگل در پي بهره برداري از اين موضوع بودند. پيش از اين هاگل اظهار داشته بود: من يك سناتور آمريكائي هستم نه يك سناتور صهيونيست. لابي صهيونيستي حتي عدم همراهي نتانياهو در اظهارات جنگ طلبانه عليه ايران را نشانه اي از صهيونيست ستيز بودن هاگل قلمداد كرده بودند ! و سعي داشتند تا اين گونه نشان دهند كه با انتخاب وي بعنوان وزير دفاع دولت آمريكا مرتكب خطاي نابخشودني خواهد شد." 

نويسنده اشاره مي كند كه لابي صهيونيستي در آمريكا همراه با نئومحافظه كاران آمريكائي در زمان انتخابات آمريكا اوباما و چاك هاگل را بصورت همزمان هدف حملات خود قرار داده بودند با اين حال تحليلگر اين مقاله اشاره مي كند كه آنان "در عمل شكست خوردند و مشخص شد كه اتهامات مطرح شده در مورد ضد يهودي بودن هاگل كاملا ساختگي و فرصت طلبانه بوده است. آنان از ادامه توطئه چيني هاي خود دست نكشيدند و هاگل را فردي مخالف حقوق زنان نيز معرفي نمودند." 

نويسنده در ادامه اشاره مي كند كه حزب "جمهوريخواه" آمريكا و گروههاي صهيونيستي در آن كشور مايل بودند تا فردي چون "مك كين" با قيافه "مضحك" اش را بعنوان وزير دفاع پيشنهادي خود به اوباما معرفي نمايند و از وي چهره يك "قهرمان جنگي" را ارائه كنند. 

نويسنده در ادامه مقاله معتقد است كه تمامي روساي جمهور آمريكا بخصوص روساي جمهور انتخاب شده از حزب دموكرات آمريكا در دور دوم رياست جمهوري خود دست به تغيير جهت در سياست خارجي آمريكا زده اند اما در هر مورد در اجراي تصميمات خود شكست خورده اند.

تحليلگر مقاله بر اين باور است كه اوباما به اين نتيجه رسيده كه "سياست هاي توسعه طلبانه رژيم صهيونيستي مانعي در جهت برقراري صلح و ثبات در منطقه خاورميانه بوده است" با اين حال اشاره مي كند كه دولت آمريكا تاكنون تغيير موضع قاطع در قبال رژيم صهيونيستي از خود نشان نداده است و شاهد اين مدعا تاييد شهرك سازي هاي صهيونيستي از سوي دولت آمريكا بوده است و نشان مي دهد كه آمريكا هنوز هم با رژيم صهيونيستي براي اجراي طرح "اسرائيل بزرگ" همراهي مي كند و اشاره مي كند تاكنون "اوباما جرات كافي براي مقابله با رژيم صهيونيستي را نداشته است." 

تحليلگر آنتي وار اشاره مي كند كه در صورت انتخاب مجدد "نتانياهو" به عنوان نخست وزير رژيم صهيونيستي در انتخابات آن رژيم و حركت "ديوانه وار" رژيم صهيونيستي بسوي "ملي گرايي افراطي" اوباما فرصت خواهد يافت تا به مقابله با آن رژيم بپردازد و "چاك هاگل" گزينه انتخابي وي براي اين منظور است. 

وي به دولت اوباما توصيه مي كند كه پيش از هر اقدامي از جلوي تاثيرگذاري و نفوذ "لابي صهيونيستي" در داخل آمريكا را بگيرد. 

نويسنده در پايان مقاله تحليلي خود به ورشكستگي رژيم صهيونيستي اشاره مي كند و مي گويد "آنچه قطعي است شكست تلاش هاي لابي صهيونيستي و نئومحافظه كاران آمريكايي براي ممانعت از انتخاب هاگل بوده است، اين شكستي بزرگ براي آنان بود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار