اختلالاتی که در دوران جنینی در زمان تشکیل سلول های مغزی رخ می دهد می تواند سبب ابتلا به بیماری اوتیسم شود که البته این اختلالات ارثی است و گاهی بدون زمینه ی ارثی رخ می دهد.

دکتر خسرو نیا، متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در مورد ارتباط با اختلالات تقسیم سلولی در دوران جنینی و نوزادی و ابتلا به بیماری اوتیسم گفت: بیماری اوتیسم ممکن است به علت مشکلاتی که در دوران جنینی و یا نوزادی ایجاد می شود، به وجود آید که این مشکلات می تواند زمینه ی ارثی داشته و یا بدون هیچ گونه زمینه ی ارثی رخ دهد.

وی تصریح کرد: در دوران جنینی سلول های مغزی از 3 ماهگی به بعد ساخته می شوند حال اگر در فرآیند تشکیل این سلول ها اختلالی رخ دهد و تقسیم سلولی با مشکل مواجه شود، ممکن است که دسته ای از سلول های فعال مغزی ساخته نشده و همین نقص سلولی بعد از تولد سبب ایجاد بیماری اوتیسم در فرد می شود .

دکتر خسرو نیا در پاسخ به این سوال که آیا ابتلا به بیماری اوتیسم علاوه بر تقسیم سلولی مشکل دار در دوران جنینی می تواند عوامل دیگری هم داشته باشد گفت: گاهی عارضه هایی برای جنین پیش می آید که این عارضه ها سلول های مغزی را تحت تاثیر قرار داده و اختلالاتی در عملکرد این سلول ها ایجاد می کنند که در نهایت سبب ابتلا به بیماری اوتیسم می شود./ح
برچسب ها: مغز ، اوتیسم ، جنین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار