ارائه دروس جدید معارف یا تغییر سر فصل ها درس کلیات تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی را در نظر داریم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ رضا دادگر در نشست تخصصی با عنوان حضرت محمد (ص) در بستر مطالعات تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی که امروز مورخ 20 دی ماه  برگزار شد افزود: آشنایی با مباحث علمی، تحولات تاریخی و ... برای رسیدن به نیروی آگاه و متخصص برای رسیدن به عوامل و شکوفایی تاریخ.

وی گفت: با بررسی اجمالی سرفصل های درس تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی در حوزه و دانشگاه اذعان داشت: کتاب های تاریخی توسط افراد شیعی یا سنی نوشته شده که درصد کمتری از نوشتار به شیعیان اختصاص یافته است و امیدواریم با آگاهی کامل از منابع و ماخذ شیعیان نیز در تألیف این آثار پر رنگ تر دیده شوند.

وی با اشاره به جایگاه پیامبر به عنوان اسوه حسنه افزود: اگر تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی را تنها در طی یک دوره بررسی کنیم بسیاری از نگرش ها و اطلاعات ناقص به افراد می رسد و با بیان شبهات فرد آمادگی کامل در ارائه پاسخ را نخواهد داشت.

دادگر تصریح کرد: محوریت پیامبر اکرم (ص) در تاریخ و تمدن و فرهنگ اسلامی امری مشهود است و متون باید به سیره پیامبر با بررسی تاریخ، زمان و مکان دقیق اشاره کند تا زاویه دید افراد نسبت به جریانات تاریخ تمدن با شبهه مواجه نشود و نگاه کلامی و عقاید شیعیان با موارد مذکور لحاظ شود تا فهم مشترک و آگاهانه به دانش پژوهان و سایر افراد داده شود.

وی افزود: با نگرش علم و یا Since‌ و محوریت کامل و آگاهانه بینش پیامبر اکرم می توان پاسخگوی همه مسائل بود./ح

برچسب ها: دانشگاه ، معارف ، سرفصل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار