امام جمعه موقت تهران با خرافی دانستن موضوع چهارشنبه سوری در کشور گفت: از مجلس تقاضا می‌کنم مجازات قاطعی برای کسانی که وارد این عرصه می‌شوند در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرماني امام جمعه موقت تهران در آستانه ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)و شهادت امام رضا( ع) با حضور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 20دي) به ارائه درس "اخلاق" پرداخت.

وی در ابتدای این جلسه با اشاره به مأموریت انبیای الهی گفت: انبیا برای نجات انسان‌ها از اسارت هوای نفس آمده و برای رهایی از هوای نفس برنامه تزکیه گذاشته‌اند.

موحدی‌کرمان تصریح کرد: وقتی انسان در مقابل سنگ و چوب سجده کند فضائل انسانی را زیرپا گذاشته و هویت خود را فراموش می‌کند.

وی تصریح کرد: با شناخت ارزشها، فضائل بالا می‌رود و در مقابل مستکبران و زیاده گویان بلال‌ها زیر شکنجه فریاد آزادی سر می‌دهند تا ثابت کنند و به دشمن بگویند ما در هر حال سرافراز هستیم چه بکشیم و چه کشته شویم.

امام جمعه موقت تهران، به روحیه مقاومت اشاره کرد و گفت: روحیه مقاومت به دست انبیا بدست آمده و بدنبال آن پیروزی است و انبیا انسان‌هایی را تربیت کرده‌اند که در نظر آنها دنیا کوچک است.

وی مسئله زنده کردن عقل را دیگر خدمات انبیا دانست و گفت: عقول بدست انسان‌های دور از خدا دفع شده است و طبق گفته "امیرالمومنین" انبیا عقل‌های دفع شده را زنده کردند.

موحدی‌کرمانی تصریح کرد: در جوامع بت‌پرست، ریشه تمام لغزش های فکری "بت پرستی" است ولی در بطن این موضوع زیرپا گذاشتن عقل وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه درس اخلاق خود در جلسه علنی مجلس به موضوع خرافات در تاریخ اشاره و خاطرنشان کرد: همواره در تاریخ خرافاتی وجود داشته و دارد از جمله آن زنده به گور کردن دختران بود ولی متأسفانه در کشور ما بعد از گذشت سی و چند سال از انقلاب  و زنده شدن عقول هنوز خرافاتی به چشم می‌خورد  که برخورد قاطعی از جانب مسئولان صورت نگرفته است.

وی چهارشنبه سوری را یکی از این خرافات دانست و تأکید کرد: تا کی باید شاهد کور شدن انسان ها در این مراسم باشیم و سال بعد نیز تکرار شود.

موحدی کرمانی در ادامه از مجلس و نمایندگان تقاضا کرد: روی این مسئله فکر کرده و یک مجازات قاطعی را برای کسانی که وارد این موضوع می‌شوند در نظر بگیرند تا این معضل ریشه کن شود.

وی تصریح کرد: الحمد‌الله مجلس جای انسان‌های رشید، متفکر، خردمند است و می توانند برای ریشه کن کردن آن اقداماتی انجام بدهند.

امام جمعه موقت تهران به ارزش تفکر اشاره کرد و گفت: البته باید توجه داشت بعد از آنکه جامعه بیدار شد وظیفه روشنگری را دارد و قرآن سه گروه را مزمت کرده است کسانی که کر هستند کسانی که گنگ هستند و کسانی که کور هستند بنابراین فرمان امر به معروف و نهی از منکر مصداق این موضوع است.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: امام خمینی (ره) در زمان قیام انگشت گذاشت روی خطر بزرگ و گفت شاه باید برود و این همان خطر بزرگ بود.

وی خطاب به نمایندگان و دولت گفت: باید از موضوع تضییع اصول و چسبیدن به فروع خودداری کرد و دولت و مجلس باید در ارائه لوایح و طرح ها به مسائل اساسی توجه کرده  و مسئله را ریشه ای در نظر بگیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حفظ فرهنگ دینی جامعه مسئله اساسی است، گفت: از دیگر مسائل اساسی جامعه مسئله "اقتصاد" است که باید به آن به صورت ویژه توجه شود.

وی در پایان به برخی شیوه های حکومت داری پیامبر اعظم اسلام اشاره کرد و گفت: مسئله تدریجیت مراعات توان جامعه، تنوع معالجه، استفاده از عقل و قلب از جمله مواردی بود که پیامبر اکرم در حکومت داری از آن استفاده می کرد.

وی در خاتمه سخنان خود به قیام 19 دی 1356 اشاره کرد و گفت: روحیه شهامت، شجاعت و شهادت طلبی از جمله خصوصیات این قیام بودند و باید ارج نهاده شود.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، خرافه ، قیام ، عقل ، جامعه ، مجلس ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار