خطيب نمازجمعه تهران گفت:غربیان بدانند مردم ایران فرزند عاشورایند و با فشار اقتصادی از صحنه خارج نمی‌شوند، افق روشن بوده و مردم کاملا می‌دانند که چه باید بکنند و رمز سعادتشان در چیست.


به گزارش باشگاه خبرنگاران آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب نماز جمعه تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت عالم ربانی به رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه گفت: آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی الگوی تقوا، ایمان و بهترین معرف اخلاق اسلامی بوده و شاگردان بسیاری را تربیت کرده لذا فوت این عالم ربانی را به بیت معزز و حوزه‌های علمیه به‌ویژه حوزه علمیه تهران تسلیت عرض می‌نمایم.

وی تصریح کرد: حلول سال جدید میلادی و تولد حضرت مسیح (ع) را به جهان مسیحیت تبریک عرض می‌گویم و اروپا و آمریکا را به پیروی از حضرت مسيح(ع) دعوت می‌کنم چرا که حضرت مسیح(ع) از پیامبران اولوالعزم بوده و معجزاتش هم مبارک بوده چرا که مرده زنده می‌کرده و بیماری لاعلاج را درمان می‌کرده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه دنیای غرب پاکی را از حضرت مسیح (ع) باید یاد بگیرد، اظهار داشت: غرب به خاطر دوری از مکتب حضرت مسیح (ع) بلا، مصیبت، درد و کشتار را با خود به همراه آورده است.

خطیب نماز جمعه تهران با تجلیل از قیام 19 دی 1356 مردم قم افزود: قیام 9 دی در حقیقت نمونه و مشابه قیام 19 دی 1356 بود چرا که مسئله 19 دی فراموش شدنی نیست .

وی ادامه داد: مردم خوب، بیدار، آگاه و مردمی بصیرت خود را در هر مقطعی نشان داده و به پیروی از ولایت برخواسته و در محرم و صفر در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) شرکت و در تشییع عالم بزرگوار آیت‌الله آقامجتبی تهرانی شرکت کرده که از همه مردم کمال تشکر را دارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه فشار اقتصادی به مردم وارد شده اما غربیان باید بدانند مردم ایران فرزند عاشورایند و با این فشارها از صحنه خارج نمی‌شوند، تاکید کرد: افق روشن بوده و مردم کاملا می‌دانند که چه باید بکنند و رمز سعادتشان در چیست.

وی ادامه داد: اگر با خدا باشید و او را یاری کنید كه در واقع  یاریتان همان تبعیت از ولی فقیه زمانه است خداوند شما را یاری می‌کند لذا حماسه 9 دی در حقیقت حماسه بصیرت، تولی و تبری وحماسه حضور مردم در صحنه است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره حماسه 19 دی 1356 گفت: پس از آنکه در روزنامه اطلاعات رژیم به امام (ره) اهانت كرد اولین اعتراضات در قم شروع شد که این حرکت نشان از وفاداری مردم به امام(ره) بود لذا حماسه‌های 9 دی و 19 دی را تبریک می گویم چرا که مردم میراث انبیا را با حضور خود حفظ و عملی کردند و این بیداری یک چیز عجیبی بوده و اکسیری است که خداوند نصیب مردم ایران کرده که به برکت آن ایران آزاد و بعد تعدادی از کشورهای منطقه از ظلم رها شدند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه امیدواريم بیداری الگوی مردم غرب شود، اظهار داشت: غرب گرفتار ظلم اقتصادی است و زمزمه‌ای از سقوط آمریکا به لبه پرتگاه مطرح می‌شود و امیدواریم مردم به دنبال نقطه نجات‌بخش باشند که این نقطه نجات همان اقتصاد قرآن بوده چرا که حضرت مهدی(عج) زمانی که ظهور می‌کنند دنیا پر از ظلم شده که این ظلم منحصر به خونریزی نیست.

وی با اشاره به جنبش وال استريت تصریح کرد: ظلم اقتصادی که 99 درصد مردم در زير پای یک درصد له شوند بسیار نمایان است و امیدواریم از نشانه‌های ظهور امام زمان(عج) باشد.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن عرض چند تذکر به کسانی که در خواب هستند، اظهار داشت: آیا وقت آن نرسیده غرب به خود آید اما با مغز الکلی نمی‌توانند حقایق را درک کنند اما باید از تاریخ، تجربه پیش رو و سرنوشت صدام، مبارک، قذافی و شوروی سابق پند بگیرند.

وی ادامه داد: ممکن است سلطنت و حکومت با کفر بماند اما با ظلم نمی‌ماند چقدر ظلم و خونریزی در جهان انجام شده چرا كه بر پایه گزارش‌های رسیده پهپادهای جاسوسی آمریکا 3300 تن از مردم پاکستان را کشته‌اند که اکثرا زن و کودک هستند اما برای کشته شدن 20 دانش‌آموز و 7 معلم اشک تمساح می‌ریزند در حالی که دستشان به خون مظلومین آغشته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: آمريکا به این نتیجه رسیده که علت کشتار دانش‌آموزان فروش آزاد اسلحه در این کشور است اما ريشه این قضیه دین است چرا که ارتباط با خدا جامعه را آرام می‌کند اما بر فرض این که فروش اسلحه در ایالات متحده ممنوع شود آن کسی که ناراحت است با سلاح سرد دیگران را در معرض حمله قرار می‌دهد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به احادیثی از انبیا الهی تاکید کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند بهشت دنیا و آخرت را برای شما به ارمغان آوردم اما اگر غربیان این موضوع را می‌فهمیدند از تجربیات انسان‌ها بهره‌مند می‌شدند و امیر المومنین(ع) فرمودند دنیای ظالم روزی تسلیم اسلام و قرآن می‌شود اما این بیچاره‌ها هنوز از توطئه سوریه فارغ نشده‌اند در سه استان عراق به دنبال راه‌اندازی جنگ‌های مذهبی و قبيله‌ای هستند که عربستان سعودی به عوض آن که بیدار شود و دست از اعتماد به آمریکا بردارد به برگزاری جشن کريسمس حمله و 43 نفر را دستگیر می‌کند.

وی ادامه داد: تروريست‌های سوريه پس از درگیری داخلي 70 نفر از خودشان را کشتند که این اتفاق بر سر تقسیم اموالی که از خانه‌های مردم دزدیده بودند، رخ داد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به جنگ 8روزه غزه تاکید کرد: در جنگ 8 روزه اسرائیل 1200 نقطه از غزه را بمباران و 200 خانه را به طور کامل منهدم و به 8 هزار خانه آسیب زد و علاوه بر آن 42 ساختمان اداری را منهدم کرد اما از آن طرف حماس بیدار و زنده 1300 موشک کوتاه‌برد و میان‌برد به سمت اسرائیل پرتاب که سران رژیم صهیونیستی را به پناهگاه کشاند که این عزتی است که خداوند به انسان‌های مبارز می‌دهد.
خطیب نماز جمعه تهران همچنین در خطبه اول نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به اربعین حسینی خاطرنشان کرد: نهضت عاشورا در یک مقطع یزید و بعد خاندان اموی را نابود کرد و انسان‌های مظلوم باید نهضت حسینی را ببینند و یاد بگیرند و انقلاب اسلامی که گرفته شده از نهضت حسینی است باید الگوی کشورهای همسایه باشد تا به عزت و استقلال برسند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: نماز ، جمعه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار