به همت محققان مرکز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد نانو داروي درمان لشمانيوز (سالک) وارد مرحله دوم و سوم کارآزمايي باليني شد .


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محمود رضا جعفري رئيس مرکز تحقيقات نانو فناوري دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه مراحل نخست کارآزمايي باليني اين دارو با حمايت موسسه بين المللي دي ان دي اي سويس با اعتبار 70 هزار يورو به اتمام رسيده است اظهار داشت :‌در حال حاضر اين دارو با حمايت مالي وزارت بهداشت در حال طي مراحل تحقيقاتي باليني است.

وی با اشاره به اينکه اميدواريم  مراحل تحقيقاتي اين نانو دارو تا يک سال آينده به اتمام برسد اظهار داشت :‌در حال حاضر اين نانو دارو به صورت پايلوت زير نظر پزشکان متخصص پوست در مشهد در حال تست است که نتايج درماني مطلوب و رضايت بخشي داشته است .

استاد دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر برای درمان بیماری سالک از داروی تزریقی گلوکانیتم استفاده می شود که عوارض جانبی برای فرد به همراه دارد خاطر نشان کرد :‌نانو داروی نانو لیپوزومی موضعي آمپوتریستین  نوع  B که برای درمان موضعی سالک مورد استفاده قرار می گیرد دارای اثرات موثرتر و عوارض کمتری برای بیمار دارد .

جعفری با اشاره به اينکه ‌فرم نانو لیپوزومی پارومایسین به منظور درمان سالک هم در حال  کارآزمایی بالینی می باشد خاطر نشان کرد :‌بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تا سه سال آينده فرمهاي نانو داروي موضعي درمان سالک به صورت فرآورده در اختيار بيماران قرار گيرد .

رئیس مرکز تحقیقات نانو فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه  بیش از 12 سال است که در این مرکز بر روی واکسن سالک تحقیق می شود اظهار داشت:‌ انتظار می رود در آینده نزدیک، فرمولاسیون این واکسن  به مرحله بالینی رسیده است./ع

 

 

برچسب ها: نانو ، درمان ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.