زمستان امسال نیز نهادهای اسلامی در فرانسه، در راستای ابراز اتحاد با هموطنان خود و مبارزه با فقر و پدیده بی خانمانی، به نحو موثری به ایفای نقش پرداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد ترجمه شبکه قرآن و معارف سیما؛ با شروع سرمای وسیع در اکثر نقاط فرانسه، امسال هم مانند سال های گذشته و با وجود اقدامات سازمان های مربوطه، سرما در این کشور همچنان قربانی می گیرد. در این میان افراد بی سرپناه هر چه بیشتر در معرض خطر قرار گرفته اند.
چند هفته پیش «سسیل دوفلو» وزیر مسکن فرانسه، از درخواست کمک از کلیسا و استفاده از اموال غیر منقول اسقف اعظم پاریس، به منظور مقابله با مشکل کمبود فضا برای اسکان اضطراری فقرا در آستانه فصل زمستان خبر داد.
از جانب مسلمانان، امسال نیز مسجد جامع پاریس مثل همه سال های گذشته از 1986 تاکنون، به تهیه غذای گرم برای 500 نفر از افراد بی خانمان این شهر پرداخته است. جنبش مذکور امسال از 3 دسامبر آغار شده و 23 مارس پایان خواهد یافت. این مسجد همه روزه، به غیر از روزهای چهارشنبه، از ساعت 17:30 تا 19:30 عصر به ارائه وعده شام به فقرا می پردازد. غذایی که بی شک ضمن گرم کردن روز های سرد زمستان، توان از دست رفته را به این نیازمندان باز می گرداند. در اجرای این برنامه که هزینه های آن بین 150 هزار تا 170 هزار یورو برآورد شده است، شهرداری پاریس با تامین هزینه تا مبلغ 30 هزار یورو همکاری می کند.
در همین خصوص، سازمان مردمی و اسلامی (ECO) نیز که بدون هیچ کمک دولتی و کاملا متکی به کمک های مردمی، به فعالیت های انسان دوستانه می پردازد، به یاری نیاز مندان در سرمای زمستان شتافته است. این نهاد مردمی متشکل از اعضای داوطلب، دو بار در سال برنامه اطعام و اسکان را اجرا می کند که یک بار آن در ماه رمضان و بار دیگر در طول دوره سرمای سخت زمستان می باشد.
خانم «کریمه برکوکی»، یکی از مسئولین سازمان مذکور، با اذعان بر وجود تکلیف در مقابل نیازمندان، از تقسیم 100 بسته غذایی و 100 بسته غیر غذایی حاوی کیسه خواب، یک کلاه، یک جفت دستکش و یک شال و نیز 100 بسته بهداشتی، بین افراد بی خانمان اطراف ایستگاه های متروی پاریس خبر داد. شناسایی این افراد نیز توسط خیرین داوطلب صورت می گیرد.
گفتني است؛ طبق آمار دولتی ارائه شده، در مورد شیوع فقر در کشور فرانسه، پدیده بی خانمانی در این کشور با گسترش رو به رشدی همراه است./ص
برچسب ها: رادیو ، قرآن ، معارف ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار