رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان راه اندازی هر چه سریعتر بازارچه مرزی اروندکنار را امری ضروری خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  غلامرضا اکبری زاده  گفت: این کار سبب رونق اقتصادی منطقه و گسترش تبادلات مرزی به ویژه میان کشورهای ایران و عراق می شود.

وی با اشاره به وجود موقعیتهای ویژه اقتصادی در مجاورت با عراق افزود: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و لزوم کم اثر کردن تحریمها، توسعه تجارت با عراق بهترین راهکار برای گذر از این وضعیت است.
اکبری زاده عنوان کرد: در صورت حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان به لحاظ سخت افزاری این امکان را دارد که در جهت اجرایی شدن تفاهم نامه های امضا شده با استانداری بصره گام  بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان با اشاره به انجام بازدید میدانی از بازارهای شهر بصره در سفر اخیر به این شهر تصریح کرد: در تلاش برای ایجاد یک دفتر دایمی در بصره برای تسهیل در تردد و گسترش فعالیتهای تجاری خود هستیم.

اکبری زاده از همدلی و همراهی مدیران به عنوان بهترین راهکار برای حل مشکلات بخش تجارت و صنعت است.

وی از موضوع گسترش تجارت با عراق به عنوان دغدغه اصلی در این خصوص یاد کرد و گفت: انتظار می رود تا با رفع موانع هر چه سریعتر به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آبادان ابراز امیدواری کرد تا تجار ایرانی بتوانند هر چه سریعتر بازار عراق را که از لحاظ جغرافیایی به ایران  بسیار نزدیک است را در دست بگیرند.
 
اکبری زاده با اشاره به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از استقرار آقای ربیهاوی از کارشناسان با تجربه این سازمان به عنوان نماینده خوزستان در بصره خبر داد و افزود: امیدواریم تا با شناسایی بازار و ارائه راهکارهای مناسب و راهنماییهای لازم به تجار و بازرگانان در جهت توسعه صادرات محصولات ایرانی قدم مهمی  برداشته شود. /ب
برچسب ها: بازارچه ، مرزی ، اروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.