مدیر گروه فرش دستباف آذربایجان غربی از توافق با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای قرار دادن قالیبافی در زمره مشاغل سخت و زیان آور خبر داد.

خلیل نوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با بیان اینکه قالیبافان همیشه در معرض ابتلا به انواع بیماریهای صعب العلاج هستند، افزود: با توجه به سختی کار قالیبافی و برای ارتقای این قشر زحمتکش و تقویت انگیزه در آنان قرار دادن این شغل در زمره مشاغل سخت امری ضروری به حساب می آید.

وی گفت: افراد دارای 20 سال سابقه بیمه تأمین اجتماعی می توانند با مراجعه حضوری به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تکمیل فرم درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان آور به منظور بهره مندی از مزایای بازنشستگی پیش از موعد اقدام نمایند.

نوری اظهار داشت: توجه ویژه به موضوع بیمه قالیبافان و جلوگیری از اختلاف در تشکل های قالیبافی از دلایل مهم در توسعه صنعت فرش کشور بوده و باید بیش از بیش به این موضوع توجه کرد.

وی آذربایجان غربی را از مناطق مهم تولید فرش دستباف کشور عنوان کرد وافزود: 4/5 درصد تولید و 7/5 درصد صادرات فرش کشور از این استان تأمین می شود.

نوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 69 هزار نفر قالیباف توسط تشکل های مربوطه شناسایی و مجوز صنفی دریافت نموده اند که 21 هزار نفر از این تعداد از مزایای بیمه قالیبافی بهره مند شده اند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیداصغرحسینی
۱۷:۵۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
من قالی باف خانگی تگ دارم ایا جز بیمه سخت و زیان آور می شود ممنوم جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۸ تير ۱۴۰۱
سلام ببخشید آیا بافندگان خانگی هم مشمول این سختی کار قرار می‌گیرند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی تاتقشلاقی
۰۱:۱۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام من قالیباف هستم بیمه تامین اجتماعی دارم قالی را از اسداکار اوردم مدرک فنی حرفه ای دارم و کارت شناسایی قالی باف حرفه ای از اتحادیه فرش دارم آیا شغل من سخت کار محسوب می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
باسلام.من یک قالی باف هستم به خدا اگه بهم بگن که یک ارزو بکن که از دنیا چی میخای میگم فقت میخام بیمه تامین اجتماعی داشته باشم ولی افسوس که فقیرم وپول ندارم که بیمه برای خودم بازکنم به خاطر این خیلی ناراحتم.باتشکر از همه شما
Iran (Islamic Republic of)
علی رزمجو
۲۲:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
باسلام میخواستم بپرسم ایا قالیبافان تک باف خانگی هم مشمول این طرح هستند یا نه چون اخیرا سازمان تامین اجتماعی اعلام کرده قالیبافان تک باف خانگی که به صورت انفرادی وبدون کارفرمافعالیت میکننداز شمول قانون مشاغل سخت وزیان اور خارج هستندایاشما این امر را تایید میکنید.خواهشا جواب را به ایمیل بنده ارسال فرمایید متشکریم.