مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان رضوي گفت: قصه‌گوي خراسان رضوی از شهرستان نیشابور به جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گويي كه بهمن‌ماه امسال با حضور قصه‌گويان برتر جهان در تبريز برگزار مي‌شود، راه پیدا کرد.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، راضيه باباخاني با اعلام این خبر افزود: ضرورت دانستن نگاه کالبد‌شکافانه و عمیق به آموزه‌های تربیتی و اخلاقی در قصه‌ها بايد مدنظر قرار بگیرد.

وی بیان داشت: انتظار ما شناخت هر چه بیشتر قصه‌گویی و اجزای این هنر است و قصه‌گویان باید در استفاده از ابزار دقت لازم را داشته باشند و از لحن و ابزار وجودی غافل نشوند.

مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان خراسان رضوي عنوان کرد: قصه‌گویان باید قصه‌ای را انتخاب کنند که از کشش‌های لازم داستانی برخوردار باشد و بیشتر به محتوا و ساختار قصه‌هایی که از متون کهن بازنویسی و بازآفرینی شده‌ و تفاوت‌های میان خاطره‌گویی، شعرخوانی و نمایش با قصه‌گویی بپردازند.

باباخانی گفت: زهره اکبرآبادی قصه‌گوي نيشابوري و مربي مرکز دو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيشابور با قصه «به وسعت دريا» حكايت شهادت شهيد دريا قلي‌سوراني توانست در بين قصه‌گويان مطرح ساير استان‌ها كه در رشت برگزار شد براي دومين سال متوالي به جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي راه پیدا کند.

وی يادآور شد: اين قصه‌گوي نيشابوري در برنامه خوجیر شبان که از شبکه استانی باران برای هموطنان گیلانی به‌صورت زنده پخش می‌شود به‌نقل یک قصه محلی با لهجه نیشابوری به معرفی جلوه‌هایی از آداب، سنن و رسوم مردم استان خراسان رضوی و به ویژه نیشابور پرداخت. /ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.