اگرچه در گذشته از ساختمانهاي كليساها در اين كشور استفاده هاي گوناگوني نظير كتابخانه، دفتر كار و امثال آن مي شد، اما اخیرا يكي از كليساهاي سابق ايتاليايي در ميلان به محل برگزاري جشن تبديل شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، برخي از پژوهشگران اجتماعی و رسانه های ایتالیا عقيده دارند كليساي كاتوليك این کشور طی سالهای اخیر هفت ميليون نفر از اعضاي وفادار خود را طي شش سال اخير از دست داده است و بحران اقتصادی موجب شده است مردم كمتر از قبل به كليساها بروند.

اما كليساي كاتوليك ايتاليا به جای آنکه به فکر راهی برای بازگرداندن مردم به این مراکز مذهبی باشد، ترجیح داده به منظور مقابله با بحران كنوني، بخشي از ساختمانهايش را به فروش گذاشته و شماري ديگر از ساختمانهاي مذهبي خود را اجاره بدهد. البته كليساي كاتوليك ايتاليا به منظور ایجاد نشدن جو منفی، از ارائه رقم دقيق تعداد ساختمانهايي كه واگذار كرده است، خودداري مي كند.

بر اساس بررسی خبرنگاران رسانه های ایتالیایی، اگرچه در گذشته از ساختمانهاي كليساها در اين كشور استفاده هاي گوناگوني نظير كتابخانه، دفتر كار و امثال آن مي شد، اما اخیرا يكي از كليساهاي سابق ايتاليايي در ميلان به محل برگزاري جشن تبديل شده است. در منطقه گاليپولي نیز يكي از كليساها به سينما تغيير يافته است.

شاید موارد فوق تا حدی فرهنگی محسوب شوند اما يكي از كليساها در منطقه كومه ایتالیا به تعميرگاه خودرو تبديل شده است که باعث اعتراض و شگفتی مردم شده است. همچنین در جنوا يكي از كليساها به بانك تبديل شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار