دکتر جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران عصر امروز با وزير امور خارجه افغانستان ديدار و در خصوص گسترش و تعميق روابط دو کشور تبادل نظر کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در اين ديدار دکتر جليلي آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همکاري با افغانستان در عرصه هاي مختلف اعلام کرد.

وي با اشاره به روند رو به گسترش روابط دو کشور تاکيد کرد: چشم انداز مناسبات دو کشور بايد بر اساس پيوندهاي ديرينه دو ملت تحکيم شود و نبايد اجازه داد بدخواهان دو ملت بر فضاي دوستانه روابط دو کشور تاثير بگذارند. 

دکتر جليلي با اشاره به لزوم برقراري صلح و ثبات در منطقه و افغانستان گفت: نبايد اجازه داد تهديد عليه مردم افغانستان و منطقه ريشه بگيرد. بدخواهان مردم افغانستان نمي توانند يک روز با استفاده از تروريسم و روز ديگر به بهانه مبارزه با تروريسم عليه مصالح افغانستان و منطقه مقاصد شوم خود را دنبال کنند.

زلمي رسول وزير امور خارجه افغانستان هم با تاکيد بر تعميق و گسترش روابط تاريخي و دوستانه دو ملت و کشور گفت: در تاريخ معاصر، مناسبات دو کشور هيچوقت تا اين حد گرم، دوستانه و نزديک نبوده است لذا ما به آينده مناسبات دو کشور خوشبين هستيم.
برچسب ها: جلیلی ، وزیر ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار