عضو انجمن قطعه سازان با بيان اينکه مشکلي در اجراي استاندارد يورو 4 در خودروها نيست گفت: اما ابتدا بايد سوخت مورد نياز اين خودروها تأمين باشد.

محمدرضا نجفي منش در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: در شرايط فعلي توانمندي توليد خودرو با استاندارد يورو4 در صنعت خودرو وجود دارد.

وي ادامه داد: اما پيش نياز اصلي براي توليد خودروي داراي استاندارد يورو4 تأمين سوخت مورد نياز است.

نجفي منش اظهار داشت: در صورتي که در سراسر کشور سوخت مناسب با استاندارد يورو 4 فراهم باشد خودروسازان امکان توليد خودرو با اين استاندارد را دارند.

لازم به ذکر است، طي مصوبه هيئت وزيران در تاريخ 16 اسفند سال گذشته خودروسازان موظف به رعايت استاندارد يورو4 در توليدات خود از ابتداي سال 92 شده اند.

همچنين براساس بند 7 اين مصوبه وزارت نفت مکلف است از ابتداي امسال سوخت با استاندارد يورو 4 را در کشور توزيع کند، اما نعمت بخش دبير انجمن خودروسازان در خصوص اجراي اين استاندارد اظهار داشت: با توجه به صحبت هاي معاون وزير نفت مبني بر اينکه تا پايان برنامه پنجم توسعه امکان تأمين تنها 80 درصد سوخت با استاندارد يورو4 فراهم مي شود و همچنين به دليل اينکه اتصال شبکه ها، بنزين يورو4 با يورو 2 مخلوط خواهد شد، خودروسازان خواستار تعويق توليد اين گروه خودروها شده اند./س
برچسب ها: یورو ، سوخت ، استاندارد ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار