مشاور معاون شهردار تهران در امور محیط زیست گفت: بر اساس مصوبه دولت قرار است تادوهفته دیگر پلیس از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده در تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور ممانعت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وحید نوروزی افزود:طبق مصوبه‌ی برنامه کاهش آلودگی هوا در شهرهای کشور که با هدف بهبود کیفیت هوای تنفسی مردم ساکن در شهرهای کشور تنظیم و به تصویب هیات محترم دولت دو هفته پیش از پایان سال گذشته، رسیدو نامه ایی که یک ماه قبل رییس سازمان حفاظت محیط زیست به فرمانده نیروی انتظامی داد تا با توجه به مصوبه مذکور خواستار ممانعت پلیس از تردد خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده در تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور از اول تیر شود.
وی تصریح کرد: تا دو هفته دیگر خودروهای سواری مدل 71، وانت‌های مدل 76، تاکسی‌های مدل 81 و موتورسیکلت‌های مدل 83 به پایین اجازه تردد در تهران و 7 کلان‌شهر دیگر کشور را ندارند.

 وحید نوروزی با بیان این که باید منتظر بمانیم و ببينیم چه اتفاقی رخ خواهد داد و ظرف دو هفته میلیون‌ها موتورسیکلت و خودروی فرسوده چگونه جمع‌آوری خواهند شد، افزود: البته این موضوع امری محال است که به دلیل عدم وجود عزم ملی برای اجرای آن به هیچ عنوان امکان تحقق نخواهد داشت.

وی با تاکید به این که 6 ماده دیگر این مصوبه نیز همانند ماده 22 آن مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده قطعاً در موعد مقرر اجرایی نخواهند شد، گفت: این 6 ماده شامل ماده 2 با هر دو تبصره اش یعنی مبدل کاتالیستی و کنیستر خودروها، ماده 4 (برنامه زمان‌بندی اجرای ماده 33 قانون اصلاح مصرف انرژی)، تبصره‌های 1 و 3 ماده 6 یعنی تولید خودرو با استاندارد یورو 4 و موتورسیکلت با استاندارد یورو 3 (از ابتدای سال 91)، ماده 7 (تولید سوخت یورو 4 و یورو 5)، ماده 9 (کاهش بخار بنزین در جایگاه‌ها) و ماده 10 (تولید خودروهای کم مصرف و موتورسیکلت برقی) است که حتماً در زمان مقرر اجرا نمی‌شوند.

نوروزی با تاکید بر این که با تردد خودروهای فرسوده از اول تیر عملاً قبح انجام ندادن مصوبه محیط زیستی دولت از بین خواهد رفت و اتفاقی هم نخواهد افتاد، تصریح کرد: البته علاوه بر 6  ماده مذکور، 6 ماده دیگر این مصوبه نیز در شرایط موجود امکان اجرا نخواهند داشت و حداقل عزمی برای اجرای آن‌ها در موعد مقرر مشاهده نمی‌گردد./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار