دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور پيامي درگذشت قاضی حسین احمد عضو شورای مرکزی مجمع جهانی بیداری اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی به مناسبت درگذشت قاضی حسین احمد عضو شورای مرکزی مجمع جهانی بیداری اسلامی بیانیه‌ تسلیتی صادر کرد که متن کامل آن در ادامه می‌آید:
 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
شخصیت روحانی، مجاهد، فداکار و مخلص قاضی حسین احمد از شخصیتهای ممتاز و تاثیرگذار پاکستان دار فانی را وداع گفت.
 
این عالم ربانی، مرد فقاهت حوزه های دینی و سیاستمدار برجسته صحنه عمل، شاعر خوش ذوق و قریحه، دانشمند فرزانه و مبارزه ضد استکبار و صهیونیزم بین الملل بود.
 
قاضی حسین احمد رهبر سابق جماعت اسلامی ادامه دهنده راه مولانا  مؤدودیبنیانگذار فقید جماعت اسلامی بود، وی انسانی تلاشگر بودکه تمامی همت و مساعی خویش را در راه اسلام و پیشرفت و ترقی مسلمانان جهان خصوصا ملت مسلمان پاکستان به کار بست. او چهره ای معتدل، نیکوسیرت، خوش خلق، آرام و عامل وحدت بین مسلمین بود که تمامی مساعی خویش را صرف وحدت امت اسلامی نمود و مخالف هرگونه تندروی، افراطی گری و تحجر بود.
 
آن فقید مرحوم، مجاهدی نستوه و خستگی ناپذیر و مخالف ظلم و ستم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیزم بین الملل بود و تنها راه نجات قدس شریف از چنگال غاصبان را وحدت مسلمانان و حمایت بی دریغ از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین می دانست.
 
او برای تحقق این مهم در طی سالها تلاش و مجاهدت نسبت به تشکیل مجلس «وحدت متحده عمل» اهتمام ورزید و در آخرین سالهای عمر با برکت خویش نیز شورای همبستگی وحدت ملت مسلمانان پاکستان را پایه ریزی کرد.
 
قاضی حسین احمد عضو اصلی و برجسته شورای مرکزی مجمع جهانی بیداری اسلامی همواره با حضور خود و ارائه نظرات روشنگرانه هدایت و استمرار جریان بیداری اسلامی را سرلوحه اقدامات خویش قرار داده بود.
 
اینجانب به نمایندگی از تمامی شخصیتها، گروهها، احزاب و جریانهای بیداری اسلامی در سراسر جهان ضایعه فقدان این عالم ربانی را تسلیت عرض کرده و تقارن وفات ایشان با وفات رسول مکرم اسلام(ص) در دهه آخر ماه صفر و ارادت وی به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را موجبات آمرزش، غفران، رحمت و مغفرت الهی ایشان می دانم.
 
وفات این انسان وارسته را به تمامی مسلمانان جهان و ملت مسلمان پاکستان و خصوصاً بیت شریف ایشان تسلیت عرض کرده و برای بازماندگان آن مرحوم صبر و شکیبایی از خداوند منان خواستارم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار