رئيس ستادکل نيروهاي مسلح با تبيين ويژگي‌هاي حماسه 9 دي و گراميداشت اين حماسه بزرگ گفت: 9 دي بايد ماندگار بماند چرا که تعيين‌کننده شاخص‌هاي انقلاب بوده و رمز بيداري اسلامي است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرلشکر سيد حسن فيروز آبادي در مجمع عالي پيشکسوتان جهاد و شهادت که صبح امروز با حضور 600 نفر از نخبگان ملي برگزار شد با اشاره به ابعاد گسترده حماسه 9 دي تصريح کرد: براي درک عظمت 9 دي بايد به قرآن پناه ببريم، همان‌گونه که پيامبران به امت خود مي‌گفتند "ما از شما مزد نمي‌خواهيم" اجر ما تنها مودت، مهرباني و پذيرفتن ولايت اهل بيت است. در حماسه 9 دي نيز مردم با پشتيباني از ولايت فقيه، اين گفته امام را که "پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا به مملکت شما آسيبي نرسد را اجرا کردند.

وي با اشاره به آيه‌اي از قرآن که به اطاعت از اولي‌الامر سفارش شده است، گفت: درباره اطاعت از اولي‌الامر در آيه 59 و 83 سوره نسا تاکيد شده است که مصداق اين آيات حضرت آيت الله خامنه‌اي نايب امام زمان(عج) است.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ادامه داد: ولايت به معني مودت و تبعيت از خدا و رسول و اهل بيت و حضرت مهدي(عج) و اطاعت از بنيانگذار کبير انقلاب و امام خامنه‌اي است که اين همان امري است که مردم ما را از خانه‌هاي خود در سراسر کشور بيرون آورد و با خروش مردمي در 9 دي، حماسه‌اي بزرگ را رقم زد.

سرلشکر فيروزآبادي با اشاره به فرمايشات امام خميني(ره) مبني بر حمايت از ولايت فقيه، طرفداري از محرومان و استکبارستيزي گفت: مردم ما در عمل به شاخصه‌هاي انقلاب، کوتاهي نکرده و هر جا شاهد انحرافي از اين معيارها بودند در برابر آن ايستاده‌اند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: در فتنه 88 برخي افراد سياسي، احزاب و برخي سران ملي وابسته به آمريکا و غرب در ايجاد اين فتنه نقش داشتند که با توجه به اين حرف امام(ره) که هر کجا دشمن از شما دفاع کرد بايد نسبت به عملکرد خود دقيق شويد، اهداف اين افراد مشخص شد.

وي تصريح کرد: اين افراد سياسي در ابتدا به امام(ره) توهين کردند، سپس نسبت به اصول اساسي انقلاب، اسلام و مقدس‌ترين ارزش‌هاي انساني متعرض شدند و در انتها به مکتب عاشورا توهين کردند.

سرلشکر فيروز آبادي در تبيين ارزش والاي حماسه 9 دي گفت:‌ امروز به زعم بسياري از علما و بزرگان، حماسه 9 دي با اصل انقلاب برابري مي‌کند.

رئيس ستادکل نيروهاي مسلح با اشاره به سابقه تاريخي 9 دي تصريح کرد: شبيه به حماسه 9 دي در تاريخ باز هم وجود داشته است، مانند ماجراي لغو قرار داد تنباکو از سوي ميرزا رضاي شيرازي که در آنجا نيز نظر يک مرجع باعث شد در سراسر دنيا تنباکو را آتش زدند و در دربار ناصرالدين شاه نيز همسران او قليان‌ها را شکستند و همچنين در 21 بهمن ماه که امام خميني(ره) با وجود آنکه حکومت نظامي اعلام شده بود به مردم دستور لغو حکومت  نظامي را داد و بعد از آن مردم از همه اقشار جامعه به خيابان‌ها ريختند و باعث ايجاد خلق حماسه‌اي در 22 بهمن شد.

وي ادامه داد: در تاريخ 19 دي 56 نيز همچون حماسه 9 دي، حماسه‌اي از سوي مردم رقم خورد؛ در آن زمان عوامل غرب، مزدوري را مامور کردند که مقاله‌اي عليه امام(ره) بنويسد و در روزنامه اطلاعات چاپ شود که در پي آن، مردم قم براي دفاع از امام(ره) به خيابان‌ها ريختند و 19 دي نيز همانند 9 دي حماسه‌ساز شد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در مقايسه 19 دي و 9 دي گفت: تفاوتي که ميان اين دو موجود بود، آن است که 19 دي در زمان طاغوت بود و 9 دي در زمان حاکميت نايب امام زمان(عج) است.

وي حماسه 9 دي را حماسه‌اي از جنس مردم دانست و افزود: مردم براي اداي دين خود و تکليف شرعي خود در دفاع از آرمان‌هاي انقلاب به خيابان‌ها رفتند که بصيرت و موقع‌شناسي مردم در خلق حماسه 9 دي موج مي‌زند.

سرلشکر فيروز آبادي با بيان اينکه بصيرت، موقع‌شناسي و دشمن‌شناسي مردم، مبدأيي براي حرکت و تحول است، گفت: هوشمندي مردم در 19 دي شروع شد تا به پيروزي انقلاب در بهمن 57 رسيد و امروز نيز شاهد خلق حماسه 9 دي هستيم که جلوه‌اي ديگر از بصيرت و موقع‌شناسي مردم در برابر دشمن است.

رئيس ستادکل نيروهاي مسلح تصريح کرد: 9 دي حاصل اراده ملت است و بايد بدانيم که در بيداري اسلامي، بصيرت ملت‌ها و حضور آنها در صحنه به انسجام و ظهور کامل رسيده است.

وي با بيان ويژگي‌هاي بصيرت از سوي مردم گفت: بصيرت به معناي ايستادگي در برابر کفر و موقع‌شناسي است. فتنه‌گران در سال 88 سعي داشتند با شعارهاي خود روند باطلي را دنبال کنند، اما ملت ايران، شاخص عظيمي مانند عاشورا را در دست داشت و به همين دليل در اين آزمون، پيروز شد.

سرلشکر فيروزآبادي در پايان، حماسه 9 دي را دست قدرت الهي خواند و خاطرنشان ساخت: 9 دي ماندگار است و بايد ماندگار بماند، چرا که تعيين‌کننده شاخص‌ها و پرچم‌ها است، لذا اين حماسه رمز بيداري اسلامي بوده و بيداري اسلامي امروز در همه ملت‌ها عرصه تجلي و حضور پيدا کرده است.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: مودت ، تبعیت ، خدا ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار