جشن پيامبر اعظم(ص)، مراسم روز جهاني رسول خدا محمد مصطفي(ص) در اولين جمعه هفته وحدت و بيست و ششمين کنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي از سوي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در تهران برگزار مي‌شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي؛ بيست و ششمين کنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي با موضوع "پيامبر اعظم(ص) نماد هويت امت واحده اسلامي" در تهران برپا مي‌شود که در آن اعضاي مجمع عمومي مجمع تقريب و جمعي از متفکران و انديشمندان از 56 کشور جهان از جمله مالزي، روسيه، اندونزي، عراق، لبنان، عربستان، تايلند، الجزاير، انگلستان، آمريکا، استراليا،‌ دانمارک،‌تونس، قطر، چين، يمن، مصر و ديگر کشورها حضور دارند.

در بيست و ششمين کنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي، مقالاتي با موضوع "پيامبر اعظم (ص) و هويت واحد اسلامي"، "وحدت اسلامي و افق‌هاي پيش‌رو" و "بيداري اسلامي و ترويج آن" ارائه مي‌شود.

همچنين شيوه‌هاي گسترش فرهنگ وحدت و تقريب در ميان مسلمانان، برجسته‌سازي نقش اهداف عاليه اسلامي در وحدت امت، نقش قانون  اساسي کشورهاي اسلامي در تحکيم وحدت هويت اسلامي، نقش عشق و مودت به پيامبر اکرم(ص) و اهل بيت(ع) در شکل‌دهي هويت اسلامي، نقش زنان در اشاعه فرهنگ وحدت و تقريب، نمودهاي وحدت در تمدن اسلامي از موضوعات مورد بحث انديشمندان شرکت کننده در اين کنفرانس بين‌المللي است.

نقش رسانه‌هاي غربي و تلاش‌هاي استکبار جهاني عليه بيداري اسلامي نقش روحيه مقاومت در شکل‌دهي وحدت هويت اسلامي، نقش رسانه‌ها در اشاعه فرهنگ وحدت، نقش جوانان در ترويج بيداري اسلامي، عناصر هويت اسلامي در قرآن و سنت و ارزيابي مواضع غرب و محافل بين‌المللي نسبت به پيامبر اکرم(ص) از ديگر موضوعات مورد بحث از سوي متفکران و انديشمندان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار