وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رابطه اقتصاد و ورزش، توسعه پایدار این مقوله مهم را منوط به ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دراین حوزه با هدف درآمد زایی عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، محمد عباسی صبح امروز در نشست ویژه کارشناسی اقتصاد ورزش و خصوصی سازی که با حضور حمید سجادی معاون قهرمانی و حرفه ای ورزش، مسوولان فدراسیون ها و باشگاههای ورزشی برگزار شد، از ورزش به عنوان یکی از مقولات خدمات اجتماعی نام برد و گفت:‌ متولی نخست خدمات اجتماعی دولت است ،اما می توان در پیشبرد اهداف و ارایه خدمات بیشتر به مردم، از بخش خصوصی نیز کمک گرفت.

وی در ادامه به سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمیني (ره) اشاره کرد و گفت:‌ ایشان بارها تاکید کردند کاری را که دولت نمی تواند انجام دهد به مردم بسپارید، این جمله خود راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلاتی است که ما هم اکنون با آن مواجه هستیم.

وزیر ورزش و جوانان درادامه با تاکید بر بررسی همه جانبه این موضوع، نگاه تخصصی به اقتصاد ورزشی و خصوصی سازی مورد توجه قرار داد گفت: این موضوع دارای ابعاد بسیار مهمی است و باید به لحاظ حقوقی و قانونی از زوایای مختلف آن را مورد بررسی قرار داد.

وی در خصوص نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در درآمدزایی ورزشی گفت: سالهاست که این مورضوع توسط کارشناسان مطرح شده، اما م اقوانینی دراین حوزه داریم که لازم الاجراست و ما موظف به اجرای آن هستیم. اما این به این معنیا نیست که راهکار دیگری وجود ندارد بلکه باید با تشکیل کارگروه ویژه، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد تا ما هم با دست پر از حقوق ورزش در زمینه حق پخش دفاع کنیم.

عباسی اصلاح قوانین سازمان اسبق تربیت بدنی و تدوین قوانین جدید منطبق بر وظایف وزارت ورزش وجوانان را موضوعی مهم دانست و گفت: ‌باید نشستهای تخصصی دراین خصوص برگزار شود و در هر بخشی که با ضعف مواجه هستیم قانون آن را تدوین و توسط دولت به مجلس ارائه کنیم، قطعا مجلس با توجه به اهمیت توسعه ورزش با دولت همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه به منابع درآمدی ورزش توسط مواد قانونهی مختلف اشاره کرد و گفت:‌ اینکه ورزش به درآمد سیگار و غيره وصل باشد موضوعاتی است که توسط قوانین، بندها وتبصره های مختلف از سالها پیش مدون شده و هم اکنون هم وجوددارد، این قوانین نیز باید آسیب شناسی شود و میزان اثر گذاری آنها در یک کارگروه مجزا بررسی شود.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد‌: به طور کلی وضعیت ورزش در کشور باید مورد مطالعه قرار بگیرد تا مشخص شود ما هم اکنون به لحاظ قانونی، منابع درآمدی و شرایط حقوقی در چه شرایطی قرار داریم و سپس برای رفع کمبودها و موضوعاتی که ممکن است حوزه ورزش را به چالش بکشاند اقدام نمود.
 
وی دراین راستا راه اندازی بانک اطلاعاتی ورزش را امری ضروری خواند و گفت: به این موضوع باید به عنوان یک پروژه مهم نگریسته شده و دراسرع وقت اجرایی شود.

دکتر عباسی دراین نشست به املاک و زیر ساختهای وزارت ورزش وجوانان اشاره کرد و افزود: این املاک به خودی خود می توانند منبع درآمدی مهم برای ورزش کشور باشند، اما متاسفانه اطلاعات دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

وی تشکیل یک کار گروه حقوقی برای شناسایی املاک مرتبط با وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: این اقدام هرچه زودتر باید در وزارت ورزش و جوانان اجرایی شود .

عباسی بهره گیری از دانش و تجربیات اساتید دانشگاهی، کارشناسان حقوقی و فنی درحوزه اقتصاد و ورزش را در این جهت مهم دانست و اظهار داشت : تعامل با دانشگاهها و ارائه موضوع به دانشجویان پیرامون اقتصاد ورزش وخصوصی سازی باید به عنوان یک کار علمی مورد توجه قرار بگیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار