چنانچه كاربران سیستم ھاي رايانه اي اين امكان را بوجود آورند كه از نصب ھر نوع نرم افزار بر روي رايانه ھا خودداري كنند امكان نفوذ ھكرھا به حداقل ممكن كاھش مي يابد.

دكتر امید صفوي، کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه  ھك در واقع روشي براي دسترسي سريع به يك سري اطلاعات در رايانه ھا بود به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت: هک از يك مقطع زماني به نفوذ غیرمجاز به سیستمھا،بدون اطلاع كاربران اصلي آن سیستمھا تبديل شد كه به دنبال آن عمل تخريب اطلاعاتي نیز بوجود آمد.

وي افزود: بسته به نوع كار ھكرھا ميتوان از ھك در جھت مثبت يا منفي استفاده كرد ، به طوري كه ھم اكنون ھكرھاي كلاه سفید در راستاي افزايش امنیت شبكه ھا فعالیت كرده و با شناسايي خلأھا و حفره ھاي موجود در يك شبكه به مسئولان امنیت شبكه براي افزايش امنیت كارايي شبكه كمك ميكنند.

اين كارشناس فناوري اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اينكه چنانچه ھكر از تخصص خود براي ايجاد اختلال در شبكه استفاده كند به وي "ھكر كلاه سیاه" ميگويند، تصريح كرد: اين گروه از ھكرھا بزرگترين مشكل را در شبكه ھا ايجاد ميكنند، به طوريكه در ٢١ اكتبر سال ٢٠٠٢ میلادي، ١٨ سرور در اينترنت توسط ھكرھاي كلاه سیاه مورد حمله قرار گرفت و ٩ سرور از كار افتاد و اين حمله به عنوان بزرگترين حمله ھكرھا در تاريخ ثبت شد.

صفوي تصريح كرد: اكنون اين نگراني وجود دارد كه با ابزارھاي موجود در دنیاي رايانه كه به راحتي در اختیار افراد غیر متخصص قرار ميگیرد ، بسیاري از شبكه ھا به راحتي تحت نفوذ و حمله قرار گرفته و چنانچه راھكارھايي پیش روي سیستمھاي امنیتي قرار نگیرد بسیاري از سیستمھا به سادگي مورد حمله ھكرھا قرار ميگیرند.

وی با تأكید بر اينكه كاربران نبايد ھر نرم افزاري را روي سیستم خود نصب كنند خاطرنشان كرد: اكثرسیستم عاملھا به عنوان راھكار ديواره ھاي آتشي را مطرح ميكنند كه راه نفوذ را به سادگي ايجاد نكرده وچنانچه فعال نگه داشته شوند امكان حمله ھكرھا به حداقل ميرسد./ح

برچسب ها: رایانه ، نرم افزار ، هک ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار