در پي تغيير ده وزير دولت مصر، وزراي جديد پيشنهادي امروز در حضور رئيس جمهور اين کشور سوگند ياد مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، محمد زهار خبرنگار شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي در گزارشي از قاهره در اين باره گفت: هشام قنديل نخست وزير مصر شماري از وزراي دولت اين کشور را برکنار و نامزدهاي پست هاي خالي را اعلام کرد. نخست وزير مصر با ده نفر از نامزدها براي به دست گرفتن اين پست هاي وزارتي ديدار کرد که در راس آن محمد ابراهيم وزير کشور جديد قرار دارد که پيش از اين رئيس سازمان زندان هاي مصر بود. همچنين قنديل با محمد علي بشر يکي از استاندارهاي مصر ديدار کرد. علي بشر از اعضاي ارشد جماعت اخوان المسلمين مصر است. هشام قنديل براي علي بشر پست وزارت توسعه داخلي را در نظر گرفته است. همچنين احمد امام وزير برق، وائل المعداوي وزير حمل و نقل هوايي و خالد فهمي براي پست وزارت محيط زيست در نظر گرفته شده است.
پيش بيني مي شود هشام قنديل ديدارهاي خود را با ده نامزد ديگر براي پست هاي وزارتي ادامه دهد.
اين تغييرات در کابينه بر اساس رايزني هاي ده روز با نهاد رياست جمهوري بوده است.
وي افزود: پيش بيني مي شود محمد مرسي رئيس جمهور مصر امروز با وزراي جديد ديدار کند و اين وزراي جديد در برابر وي سوگند قانون اساسي ياد خواهند کرد تا فعاليت هاي خود را آغاز کنند. 
همچنين احتمال حضور  مرسي در نشست امروزکابينه وجود دارد. تغيير کابينه مصر بر اساس خواسته هاي اقتصادي و شرايط امنيتي کنوني در اين کشور است.
برچسب ها: بین الملل ، مصر ، کابینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار