در حالی که بیش از 22 ماه از جنگ داخلی در سوریه می گذرد و تلاش برای متقاعد کردن طرفین درگیر به آتش بس و تشکیل دولت وحدت ملی بالا گرفته است بشار اسد رئیس جمهور سوریه همچنان سعی دارد جایگاه خود را در آینده سوریه تداوم بخشد.

به گزارش مجله خبري به نقل ازفرارو، رسانه های خارجی امروز خبر دادند بشار اسد قرار است "راه حل های بحران سوریه" را در جمع هوادران خود تشریح کند؛ راه حل هایی که امکان بازگشت مجدد وی در آینده به قدرت را در نظر می گیرد.
 
گفته می شود در این سخنرانی، وی قرار است اعلام کند اگر اعتراضی به نامزدی وی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 با نامزدهای دیگر وجود نداشته باشد، وی با نقشه راه حل موسوم به "ژنو 2" موافقت می کند. 
 
بشار اسد رئیس جمهور 47 ساله سوریه که از ژانویه 2000 میلادی قدرت را در این کشور در دست گرفته است با وجود بیش از 22 ماه درگیری داخلی همچنان به دنبال تکرار روزهای خوش گذشته است.
 
وی که از شروع درگیری ها به ندرت توانسته است در میان مردم ظاهر شود روزهایی را به یاد می آورد که در کنار همسرش از طرح های عمرانی بازدید یا پروژه ای را افتتاح می کرد با کودکانش بدون کمترین نگرانی به تفریح می پرداخت و لحظات خوب و خوش زندگی را با دوربین عکاسی ثبت می کرد.
 
هفته گذشته نیز روزنامه امریکایی واشنگتن پست در گزارشی از وضعیت روحی و جسمانی بشار اسد، مدعی شد وی این روزها حال و روز مناسبی ندارد و در وضعیت ترس و گوشه گیری به سر می برد. بر اساس این گزارش وی ارتباطاتش را نیز به کمترین حد ممکن رسانده است تا آن جا که دایره شخصی اطرافیانش را نیز بسیار محدود کرده و تنها با افراد معدودی ارتباط دارد. 
 
همسر بشار اسد نیز همینطور است؛ اسماء اسد نیز مدت ها است نتوانسته در انظار عمومی ظاهر شود. او که گفته می شد با گذشت چند ماه از شروع درگیری ها به لندن مهاجرت کرده است پس از وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه خانواده اسد بار دیگر به کشور بازگشت اما تاکنون در هیچ عکسی از داخل سوریه دیده نشده است. او اکنون روزهایی را به یاد می آورد که می توانست به راحتی به نقاط مخلف کشور سفر کند، از موزه ها و اماکن دیدنی سوریه بازدید کند یا در کنار همسرش به استقبال سران کشورها برود و با همسرانشان عکس یادگاری بگیرد.
 
عکس های زیر که از آلبوم تصاویر سایت رسمی بشار اسد انتخاب شده است مربوط به چنین روزهایی است؛ روزهایی که اسد و خانواده اش لحظات آرام و شادی را درکنار هم سپری می کردند و به آینده امیدوار بودند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها: روزخوش ، اسماء ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار