به گفته یک منبع آگاه، تمامی نشانه‌ها حاکی از آن است که اوباما برای نامزد کردن چاک هگال، سناتور پیشین ضد اسرائیلی به عنوان وزیر دفاع آماده می‌شود.

این منبع آگاه در کپیتال هیل و انجمن امنیت ملی اظهار کرد تمامی شواهد حاکی از آن است که اوباما این خبر را اوایل هفته آینده اعلام خواهد کرد.
 
اگر چه کاخ سفید اصرار دارد که هنوز هیچ تصمیم قطعی درباره هگال اتخاذ نشده است، یکی از منابع نزدیک اعلام کرد که کاخ سفید، به کمپ هگال اطلاع داده است که وی انتخاب اول اوباما برای این سمت است و احتمال می‌رود این خبر روز دوشنبه یا سه‌شنبه اعلام شود.
 
به گفته این منبع، مشاور ارشد هگال در روزهای اخیر، در بحبوحه کمپین منتقدان برای لغو نامزدی وی، « پیام‌های اطمینان بخش» دریافت کرده است.
 
انتظار می‌رود نامزدی هگال برای این سمت در سنا سبب مخالفت شود. بسیاری از گروه‌های طرفدار اسرائیل و نو‌محافظه‌کار هگال را به دلیل انتقاد از سیاست‌های ضد ایرانی واشنگتن و سلطه اسرائیل بر حوزه سیاسی امریکا سرزنش کرده‌اند.
 
هگال اولین سناتور جمهوری خواه بود که آشکارا جنگ در عراق را مورد انتقاد قرار داد و آن را بدترین اشتباه سیاست خارجه از زمان جنگ ویتنام توصیف کرد، وی همواره با هر گونه طرح برای انجام حمله نظامی علیه ایران مخالف بوده است.
 
هنگامی که هگال در سال ۲۰۰۷ یکی از نامزدهای ریاست جمهوری به حساب می‌رفت، شورای ملی دموکراتیک یهودیان اعلام کرد که این سناتور «باید درباره تعهدش به اسرائیل به پاره‌ای از پرسش‌ها پاسخ دهد.»
 
هگال در سال ۲۰۰۹ با امضای بیانیه‌ای از اوباما خواست تا از تشکیل دولتی متحد بین فتح و حماس، دو جناح اصلی فلسطینی حمایت کند.
 
صاحب نظران بر این باور هستند که منصوب شدن هگال به این سمت میتواند تنش بین واشنگتن و تل‌آویو را تشدید کند، اما به دلیل حمایت دوجانبه از وی، هیچ مشکل قابل توجهی در روند تایید وی در کنگره وجود نخواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار